"A" TÍPUSÚ PÁLYÁZATI KIÍRÁS
Körmend Város Önkormányzata az Emberi Erõforrások Minisztériumával együttmûködve, az 51/2007. (III. 26.) Kormányrendelet alapján
ezennel kiírja a 2016. évre
a Bursa Hungarica Felsõoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázatot
felsõoktatási hallgatók számára
a 2015/2016. tanév második és a 2016/2017. tanév elsõ félévére vonatkozóan,
összhangban • a nemzeti felsõoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény
•
a felsõoktatásban részt vevõ hallgatók juttatásairól és az általuk
fizetendõ egyes térítésekrõl szóló 51/2007. (III. 26.) Korm. rendelet
•
a Nemzeti Közszolgálati Egyetemrõl, valamint a közigazgatási,
rendészeti és katonai felsõoktatásról szóló 2011. évi CXXXII. törvény
•
a Nemzeti Közszolgálati Egyetemrõl, valamint a közigazgatási,
rendészeti és katonai felsõoktatásról szóló 2011. évi CXXXII. törvény
egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 363/2011. (XII. 30.) Korm.
rendelet
• a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény
• az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.)
• az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.)
• Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény
a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény
vonatkozó rendelkezéseivel.
1. A pályázat céljaA
Bursa Hungarica Felsõoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer (a
továbbiakban: Bursa Hungarica Ösztöndíjrendszer) célja az esélyteremtés
érdekében a hátrányos helyzetû, szociálisan rászoruló fiatalok
felsõoktatásban való részvételének támogatása. A Bursa Hungarica
Ösztöndíjrendszer többszintû támogatási rendszer, amelynek pénzügyi
fedezeteként három forrás szolgál: a települési önkormányzatok által
nyújtott támogatás, a megyei önkormányzatok által nyújtott támogatás és a
felsõoktatási intézményi támogatás. Az ösztöndíjpályázattal kapcsolatos
adatbázis-kezelõi, koordinációs, a települési és megyei ösztöndíj
pénzkezelési feladatait az Emberi Erõforrás Támogatáskezelõ (a
továbbiakban: Támogatáskezelõ) végzi, míg az elbírálási feladatokat az
ösztöndíjpályázathoz csatlakozó települési és megyei önkormányzatok
látják el.
A Bursa Hungarica Felsõoktatási Önkormányzati
Ösztöndíjrendszer jogszabályi hátteréül a felsõoktatásban részt vevõ
hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendõ egyes térítésekrõl szóló
51/2007. (III. 26.) Kormányrendelet és a nemzeti felsõoktatásról szóló
2011. évi CCIV. törvény szolgál.
2. A pályázók köreA
Bursa Hungarica Ösztöndíjban az 51/2007. (III. 26.) Kormányrendelet 18.
§ (2) bekezdése alapján kizárólag a települési önkormányzat területén
állandó lakóhellyel (a továbbiakban: lakóhely) rendelkezõk
részesülhetnek. [A Kormányrendelet „állandó lakóhely” fogalma a polgárok
személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi
LXVI. törvény „lakóhely” fogalmának feleltethetõ meg, amelyet a pályázó a
lakcímkártyájával tud igazolni.]
Az ösztöndíjpályázatra azok a
települési önkormányzat területén lakóhellyel rendelkezõ, hátrányos
szociális helyzetû felsõoktatási hallgatók jelentkezhetnek, akik
felsõoktatási intézményben (felsõoktatási hallgatói jogviszony
keretében) teljes idejû (nappali tagozatos), alapfokozatot és
szakképzettséget eredményezõ alapképzésben, mesterfokozatot és
szakképzettséget eredményezõ mesterképzésben, osztatlan képzésben vagy
felsõfokú, illetve felsõoktatási szakképzésben folytatják
tanulmányaikat.
Az ösztöndíjra pályázhatnak a 2015
szeptemberében felsõoktatási tanulmányaik utolsó évét megkezdõ hallgatók
is. Amennyiben az ösztöndíjas hallgatói jogviszonya 2016 õszén már nem
áll fenn, úgy a 2016/2017. tanév elsõ félévére esõ ösztöndíj már nem
kerül folyósításra.
Az ösztöndíjra pályázatot nyújthatnak be azok
a hallgatók is, akiknek a hallgatói jogviszonya a felsõoktatási
intézményben a pályázás idõpontjában szünetel. Az ösztöndíj
folyósításának feltétele, hogy a 2015/2016. tanév második félévére a
beiratkozott hallgató aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkezzen.
Nem részesülhet ösztöndíjban az a pályázó, aki:
a Magyar Honvédség és a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos és szerzõdéses állományú hallgatója
doktori (PhD) képzésben vesz részt
kizárólag külföldi intézménnyel áll hallgatói jogviszonyban.
Az ösztöndíjat minden pályázati fordulóban újra kell pályázni.
3. A pályázat benyújtásának módja és határideje A
pályázatbeadáshoz a Bursa Hungarica Elektronikus Pályázatkezelési és
Együttmûködési Rendszerében (a továbbiakban: EPER-Bursa rendszer)
egyszeri pályázói regisztráció szükséges, melynek elérése:
https://www.eper.hu/eperbursa/paly/palybelep.aspxAzok
a pályázók, akik a korábbi pályázati évben regisztráltak a rendszerben,
már nem regisztrálhatnak újra, õk a meglévõ felhasználónév és jelszó
birtokában léphetnek be az EPER-Bursa rendszerbe. Amennyiben jelszavukat
elfelejtették, az Elfelejtett jelszó funkcióval kérhetnek új jelszót. A
pályázói regisztrációt vagy a belépést követõen lehetséges a pályázati
adatok feltöltése a csatlakozott önkormányzatok pályázói részére. A
pályázati ûrlapot minden évben újra fel kell tölteni! A személyes és
pályázati adatok ellenõrzését, feltöltését követõen a pályázati ûrlapot
kinyomtatva és aláírva a települési önkormányzatnál kell benyújtaniuk a
pályázóknak. A pályázat csak a pályázati kiírásban meghatározott
csatolandó mellékletekkel együtt érvényes. A pályázati kiírásban
meghatározott valamely melléklet hiányában a pályázat formai hibásnak
minõsül. A benyújtott pályázatok befogadását az önkormányzat köteles az
EPER-Bursa rendszerben igazolni. A nem befogadott pályázatok a
bírálatban nem vesznek részt.
A pályázat rögzítésének és az önkormányzathoz történõ benyújtásának
határideje: 2015. november 9.
A
pályázatot az EPER-Bursa rendszerben kitöltve, véglegesítve, onnan
kinyomtatva, aláírva a lakóhely szerint illetékes települési
önkormányzat polgármesteri hivatalánál kell benyújtani.
A pályázat kötelezõ mellékletei:a) A felsõoktatási intézmény által kitöltött eredeti hallgatói jogviszony-igazolás a 2015/2016. tanév elsõ félévérõl.
Amennyiben
a pályázó egy idõben több felsõoktatási intézménnyel is hallgatói
jogviszonyban áll, pályázatában csak azt a felsõoktatási intézményt kell
megneveznie, amellyel elsõként létesített hallgatói jogviszonyt. A
felsõoktatási intézmények szerzõdése alapján folyó, közösen meghirdetett
– egyik szakon nem hitéleti, a másik szakon hitoktató, illetve hittanár
– kétszakos képzés esetében a hallgató az állami felsõoktatási
intézményt köteles megnevezni.
b) Igazolás a pályázó és a pályázóval egy háztartásban élõk egy fõre jutó havi nettó jövedelmérõl.
c) A szociális rászorultság igazolására az alábbi okiratok:
- Nyilatkozat a szociális rászorultságról
- A tartós betegség, vagy rokkantság (a családban, vagy a pályázóra vonatkozóan) igazolása
- A munkanélküliség (a családban) igazolása.
A
pályázati ûrlap csak a fent meghatározott kötelezõ mellékletekkel
együtt érvényes, valamely melléklet hiányában a pályázat formai hibásnak
minõsül.
Egy háztartásban élõk: a pályázó lakóhelye szerinti
lakásban életvitelszerûen együttlakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy
tartózkodási hellyel rendelkezõ személyek.
Jövedelem:
A
szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III.
törvény 4. § (1) bekezdés a) pontja alapján az elismert költségekkel és a
befizetési kötelezettséggel csökkentett
- a személyi jövedelemadóról
szóló 1995. évi CXVII. törvény szerint meghatározott, belföldrõl vagy
külföldrõl származó - megszerzett - vagyoni érték (bevétel), ideértve a
jövedelemként figyelembe nem vett bevételt és az adómentes jövedelmet
is, és
- az a bevétel, amely után az egyszerûsített vállalkozói
adóról, illetve az egyszerûsített közteherviselési hozzájárulásról szóló
törvény szerint adót, illetve hozzájárulást kell fizetni.
Elismert
költségnek minõsül a személyi jövedelemadóról szóló törvényben elismert
költség, valamint a fizetett tartásdíj. Ha a magánszemély az
egyszerûsített vállalkozói adó vagy egyszerûsített közteherviselési
hozzájárulás alapjául szolgáló bevételt szerez, a bevétel csökkenthetõ a
személyi jövedelemadóról szóló törvény szerint elismert költségnek
minõsülõ igazolt kiadásokkal, ennek hiányában a bevétel 40%-ával. Ha a
mezõgazdasági õstermelõ adóévi õstermelésbõl származó bevétele nem több a
kistermelés értékhatáránál (illetve ha részére támogatást
folyósítottak, annak a folyósított támogatással növelt összegénél),
akkor a bevétel csökkenthetõ az igazolt költségekkel, továbbá a bevétel
40%-ának megfelelõ összeggel, vagy a bevétel 85%-ának, illetõleg
állattenyésztés esetén 94%-ának megfelelõ összeggel.
Befizetési
kötelezettségnek minõsül a személyi jövedelemadó, az egyszerûsített
vállalkozási adó, a magánszemélyt terhelõ egyszerûsített
közteherviselési hozzájárulás, egészségbiztosítási hozzájárulás és
járulék, egészségügyi szolgáltatási járulék, nyugdíjjárulék,
nyugdíjbiztosítási járulék, magán-nyugdíjpénztári tagdíj és
munkavállalói járulék.
Nem minõsül jövedelemnek
a) a temetési
segély, az alkalmanként adott átmeneti segély, az önkormányzati segély,
rendkívüli települési támogatás, a lakásfenntartási támogatás, az
adósságcsökkentési támogatás,
b) a rendkívüli gyermekvédelmi
támogatás, a gyermekek védelmérõl és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997.
évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 20/A. §-a szerinti pénzbeli
támogatás, a Gyvt. 20/B. §-ának (4)-(5) bekezdése szerinti pótlék, a
nevelõszülõk számára fizetett nevelési díj és külön ellátmány,
c) az anyasági támogatás,
d) a tizenharmadik havi nyugdíj és a szépkorúak jubileumi juttatása,
e)
a személyes gondoskodásért fizetendõ személyi térítési díj
megállapítása kivételével a súlyos mozgáskorlátozott személyek pénzbeli
közlekedési kedvezményei, a vakok személyi járadéka és a fogyatékossági
támogatás,
f) a fogadó szervezet által az önkéntesnek külön törvény alapján biztosított juttatás,
g)
az alkalmi munkavállalói könyvvel történõ munkavégzésnek, az
egyszerûsített foglalkoztatásról szóló törvény alapján történõ
munkavégzésnek, valamint a természetes személyek között az adórendszeren
kívüli keresettel járó foglalkoztatásra vonatkozó rendelkezések alapján
háztartási munkára létesített munkavégzésre irányuló jogviszony
keretében történõ munkavégzésnek (a továbbiakban: háztartási munka) a
havi ellenértéke,
h) a házi segítségnyújtás keretében társadalmi gondozásért kapott tiszteletdíj,
i) az energiafelhasználáshoz nyújtott támogatás,
j)
a szociális szövetkezet (ide nem értve az iskolaszövetkezetet) tagja
által a szövetkezetben végzett tevékenység ellenértékeként megszerzett, a
személyi jövedelemadóról szóló törvény alapján adómentes bevétel.
4. AdatkezelésA
pályázó pályázata benyújtásával büntetõjogi felelõsséget vállal azért,
hogy az EPER-Bursa rendszerben rögzített, a pályázati ûrlapon és
mellékleteiben az általa feltüntetett adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszi, hogy amennyiben a pályázati ûrlapon és mellékleteiben
nem a valóságnak megfelelõ adatokat tüntet fel, úgy a Bursa Hungarica
Ösztöndíjrendszerbõl pályázata kizárható, a megítélt támogatás
visszavonható.
A pályázó pályázata benyújtásával
a) hozzájárul
ahhoz, hogy a pályázati ûrlapon rögzített személyes adatait a
pályázatot kiíró települési önkormányzat nyilvántartásba vegye és azokat
a megyei önkormányzat és a Támogatáskezelõ részére – kizárólag az
ösztöndíjpályázat lebonyolítása és a támogatásra való jogosultság
ellenõrzése céljából – átadja, illetõleg az ösztöndíj idõtartama alatt
maga kezelje;
b) hozzájárul ahhoz, hogy a Támogatáskezelõ személyes
adatait az ösztöndíjpályázat lebonyolítása és a támogatásra való
jogosultság ellenõrzése céljából az ösztöndíj idõtartama alatt kezelje;
c) hozzájárul
ahhoz, hogy a felsõoktatási intézmény hallgatói jogviszonyáról a
Támogatáskezelõnek, illetve a támogató önkormányzatnak tájékoztatást
nyújtson;
d) hozzájárul továbbá a pályázáskor rendelkezésre
bocsátott személyes adatainak az azonosítás célja érdekében szükséges
mértékben történõ kezeléséhez és az ösztöndíjpályázat lebonyolítása,
valamint a támogatásra való jogosultság ellenõrzése céljából történõ
továbbításához.
5. A pályázat elbírálásaA beérkezett pályázatokat az illetékes települési önkormányzat bírálja el 2015. december 7-ig:
a)
az elbíráló önkormányzat a pályázókat hiánypótlásra szólíthatja fel a
formai ellenõrzés és az elbírálás során, az önkormányzat által
meghatározott határidõben, amely azonban nem lépheti túl a pályázatok
önkormányzati elbírálási határidejét. Az önkormányzat hiánypótlást csak
olyan dokumentumokra kérhet be, amelyeket a pályázati kiírásban
feltüntetett. A hiánypótlási határidõ: ….. nap;
b) az ösztöndíj
elbírálása kizárólag szociális rászorultság alapján, a pályázó
tanulmányi eredményétõl függetlenül történik. Az elutasítás
indoklásaként nem jelölhetõk meg olyan okok, amelyeket a formai
ellenõrzés vizsgál és azon megfelelõként lettek megjelölve;
c) az
EPER-Bursa rendszerben nem rögzített, nem a rendszerbõl nyomtatott
pályázati ûrlapon, határidõn túl benyújtott, vagy formailag nem
megfelelõ pályázatokat a bírálatból kizárja, és kizárását írásban
indokolja;
d) minden, határidõn belül benyújtott, formailag megfelelõ pályázatot érdemben elbírál, és döntését írásban indokolja;
e) csak az önkormányzat területén lakóhellyel rendelkezõ pályázókat részesítheti támogatásban;
f)
az elbírálás során korra, fajra, nemre, bõrszínre, felekezeti vagy
világnézeti hovatartozásra, tanulmányi eredményre tekintet nélkül,
kizárólag a pályázó szociális rászorultságának objektív vizsgálata
alapján járhat el.
A pályázó az elbíráló szerv döntése ellen fellebbezéssel nem élhet.
A
megítélt ösztöndíjat az önkormányzat visszavonhatja abban az esetben
is, ha az ösztöndíjas elköltözik a települési önkormányzat területérõl. A
települési önkormányzat ebben az esetben határozatban rendelkezik a
támogatás visszavonásáról. A határozat csak a meghozatalát követõ
tanulmányi félévtõl ható hatállyal hozható meg.
6. Értesítés a pályázati döntésrõlA
települési önkormányzat a meghozott döntésérõl és annak indokáról 2015.
december 17-ig az EPER-Bursa rendszeren keresztül elektronikusan vagy
postai úton küldött levélben értesíti a pályázókat.
A
Támogatáskezelõ az önkormányzati döntési listák érkeztetését követõen
2016. január 22-ig értesíti a települési önkormányzatok által nem
támogatott pályázókat az önkormányzati döntésrõl az EPER-Bursa
rendszeren keresztül.
A Támogatáskezelõ az elbírálás ellenõrzését
és az intézményi ösztöndíjrészek megállapítását követõen 2016. március
11-ig az EPER-Bursa rendszeren keresztül értesíti a települési
önkormányzat által támogatásban részesített pályázókat a Bursa Hungarica
ösztöndíj teljes összegérõl és az ösztöndíj-folyósítás módjáról.
7. Az ösztöndíj folyósításának feltételeiA
felsõoktatási intézményeknek az ösztöndíj kifizetésének megkezdését
megelõzõ – az ösztöndíj igénybevételére vonatkozó jogosultsági
ellenõrzés keretében – mind az önköltséges, illetve költségtérítéses,
mind a magyar állami (rész)ösztöndíjas, illetve állam által támogatott
képzési forma esetén – az ösztöndíj igénybevételére való jogosultság
idõtartamát a nemzeti felsõoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 47. §
szerinti támogatási idõvel azonos számú félévben kell meghatározniuk,
azzal, hogy a félévek számításánál mind az önköltséges, illetve
költségtérítéses, mind a magyar állami (rész)ösztöndíjas, illetve állam
által támogatott képzési formában folytatott tanulmányi idõt figyelembe
kell venni.
Az ösztöndíj-folyósítás feltétele, hogy a támogatott
pályázó hallgatói jogviszonya a 2015/2016. tanév második félévében
megfeleljen a pályázati kiírásnak. Amennyiben a támogatott pályázó
hallgatói jogviszonya nem felel meg a pályázati kiírásnak, a támogatott
az ösztöndíjra való jogosultságát az adott félévben elveszíti. Azokban a
hónapokban, amelyekben a hallgató hallgatói jogviszonya szünetel, vagy
nem felel meg a pályázati kiírás feltételeinek, az ösztöndíj folyósítása
a folyósítás véghatáridejének módosulása nélkül, teljes egészében
szünetel.
8. Az ösztöndíj folyósításaAz ösztöndíj idõtartama 10 hónap, azaz két egymást követõ tanulmányi félév:
a 2015/2016. tanév második (tavaszi), illetve a 2016/2017. tanév elsõ (õszi) féléve.
Az
önkormányzatok egy tanulmányi félévre egy összegben utalják át a
Támogatáskezelõ Bursa Hungarica számlájára a támogatott hallgatók öthavi
önkormányzati támogatási összegét. A Támogatáskezelõ a beérkezett
önkormányzati ösztöndíjrészeket a kifizetõhelyek (felsõoktatási
intézmények) szerint újracsoportosítja, majd a jogosult hallgatók után
továbbutalja a kifizetõ felsõoktatási intézményekhez abban az esetben,
ha a felsõoktatási intézmény a hallgatók jogosultságát visszaigazolta,
és az önkormányzat utalási kötelezettségét teljesítve a pontos
támogatási összeget továbbította a Támogatáskezelõ számlájára.
Az
intézményi ösztöndíjrész forrása az 51/2007. (III. 26.) Korm. rendelet
18. § (3) bekezdése értelmében az intézmények költségvetésében megjelölt
elkülönített forrás.
Az ösztöndíjat (mind az önkormányzati, mind
az intézményi ösztöndíjrészt) az a felsõoktatási intézmény folyósítja a
hallgatónak, amelytõl a hallgató – az állami költségvetés terhére – a
hallgatói juttatásokat kapja. Amennyiben a hallgató egy idõben több
felsõoktatási intézménnyel is hallgatói jogviszonyban áll, az a
felsõoktatási intézmény folyósítja számára az ösztöndíjat, amellyel
elsõként létesített hallgatói jogviszonyt. A felsõoktatási intézmények
szerzõdése alapján folyó, közösen meghirdetett – egyik szakon nem
hitéleti, a másik szakon hitoktató, illetve hittanár – kétszakos képzés
esetében a hallgató számára az állami felsõoktatási intézmény folyósítja
az ösztöndíjat. A kifizetés elõtt a jogosultságot, valamint a hallgatói
jogviszony fennállását az intézmény megvizsgálja.
Az ösztöndíj folyósításának kezdete legkorábban: 2016. március.
Az
önkormányzati ösztöndíjrész kifizetése a tavaszi félévben március
hónaptól, az õszi félévben október hónaptól, de legkésõbb a
felsõoktatási intézményhez történõ átutalást követõ elsõ
ösztöndíj-kifizetéskor indul, majd a továbbiakban az ösztöndíjfizetés
rendje szerint történik.
Az intézményi ösztöndíjrész folyósítása
március, illetve október hónapban kezdõdik, azt a hallgatói
juttatásokkal azonos rendben kell kifizetni. Az intézményi
ösztöndíjrészt abban az esetben is ki kell fizetni, ha az önkormányzati
ösztöndíjrész fedezete nem áll rendelkezésre az intézmény számláján. Az
intézményi ösztöndíjrész független minden más, a felsõoktatási
intézményben folyósított támogatástól.
Az elnyert ösztöndíjat
közvetlen adó- és TB-járulékfizetési kötelezettség nem terheli (lásd a
személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 1. sz. melléklet
3.2.6. és 4.17. pontját).
9. A pályázók értesítési kötelezettségeiAz
ösztöndíjban részesülõ hallgató köteles az ösztöndíj folyósításának
idõszaka alatt minden, az ösztöndíj folyósítását érintõ változásról
haladéktalanul (de legkésõbb 15 napon belül) írásban értesíteni a
folyósító felsõoktatási intézményt és a Támogatáskezelõt (levelezési
cím: Bursa Hungarica 1381 Budapest, Pf. 1418). A bejelentést az
EPER-Bursa rendszeren keresztül kell kezdeményeznie. Az értesítési
kötelezettséget a hallgató 5 munkanapon belül köteles teljesíteni az
alábbi adatok változásakor:
- tanulmányok halasztása;
- tanulmányok helyének megváltozása (az új felsõoktatási intézmény, kar, szak, megnevezésével);
- tanulmányi státusz (munkarend, képzési forma, finanszírozási forma) változása;
- személyes adatainak (név, lakóhely, elektronikus levelezési cím) változása.Az
az ösztöndíjas, aki értesítési kötelezettségének elmulasztása miatt
esik el az ösztöndíj folyósításától, a tanulmányi félév lezárását
követõen, legkésõbb június 30-ig, illetve január 31-ig ki nem fizetett
ösztöndíjára már nem tarthat igényt.
Az ösztöndíjas 30 napon
belül köteles a jogosulatlanul felvett ösztöndíjat a folyósító
felsõoktatási intézmény részére visszafizetni.
Az ösztöndíjas
lemondhat a számára megítélt támogatásról, amit az EPER-Bursa
rendszerben kezdeményezhet és az onnan letölthetõ Lemondó nyilatkozatot
aláírva és postai úton, ajánlott levélként megküldve a Támogatáskezelõ
címére jelenthet be. A Lemondó nyilatkozat beküldésével az ösztöndíjas a
nyertes ösztöndíjpályázatát megszünteti, azaz a megjelölt félévrõl és
az ösztöndíj további félévi részleteirõl is lemond.
Amennyiben
megállapítást nyer, hogy a pályázó a pályázatban nem a valóságnak
megfelelõ adatokat szolgáltatta vagy a pályázati feltételeknek egyébként
nem felel meg, támogatásban nem részesülhet még abban az esetben sem,
ha az ösztöndíj elnyerésérõl szóló tájékoztatást már kézhez vette.
10. LebonyolításAz
ösztöndíjpályázattal kapcsolatos központi adatbázis-kezelõi,
koordinációs, a települési és a megyei önkormányzati ösztöndíjjal
kapcsolatos pénzkezelési feladatokat a Támogatáskezelõ látja el.
A Támogatáskezelõ elérhetõsége:
Emberi Erõforrás Támogatáskezelõ
Bursa Hungarica1381 Budapest, Pf.: 1418
Tel.: (06-1) 795-5600
E-mail: bursa@emet.gov.hu
Internet:
http://www.emet.gov.hu (Bursa Hungarica)
Letölthetõ:
szociális rászorultsági nyilatkozat"B" TÍPUSÚ PÁLYÁZATI KIÍRÁS
Körmend Város Önkormányzata az Emberi Erõforrások Minisztériumával
együttmûködve, az 51/2007. (III. 26.) Kormányrendelet alapján
ezennel kiírja a 2016. évre
a Bursa Hungarica Felsõoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázatot
felsõoktatási tanulmányokat kezdeni kívánó fiatalok számára,
összhangban • a nemzeti felsõoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény
•
a felsõoktatásban részt vevõ hallgatók juttatásairól és az általuk
fizetendõ egyes térítésekrõl szóló 51/2007. (III. 26.) Korm. rendelet
•
a Nemzeti Közszolgálati Egyetemrõl, valamint a közigazgatási,
rendészeti és katonai felsõoktatásról szóló 2011. évi CXXXII. törvény
•
a Nemzeti Közszolgálati Egyetemrõl, valamint a közigazgatási,
rendészeti és katonai felsõoktatásról szóló 2011. évi CXXXII. törvény
egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 363/2011. (XII. 30.) Korm.
rendelet
• a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény
• az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.)
• az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.)
• Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény
• a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény
vonatkozó rendelkezéseivel.
1. A pályázat céljaA
Bursa Hungarica Felsõoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer (a
továbbiakban: Bursa Hungarica Ösztöndíjrendszer) célja az esélyteremtés
érdekében a hátrányos helyzetû, szociálisan rászoruló fiatalok
felsõoktatásban való részvételének támogatása. A Bursa Hungarica
Ösztöndíjrendszer többszintû támogatási rendszer, amelynek pénzügyi
fedezeteként három forrás szolgál: a települési önkormányzatok által
nyújtott támogatás; a megyei önkormányzatok által nyújtott támogatás és a
felsõoktatási intézményi támogatás. Az ösztöndíjpályázattal kapcsolatos
adatbázis-kezelõi, koordinációs, a települési és megyei ösztöndíjjal
kapcsolatos pénzkezelési feladatait az Emberi Erõforrás Támogatáskezelõ
(továbbiakban: Támogatáskezelõ) végzi, míg az elbírálási feladatokat az
ösztöndíjpályázathoz csatlakozó települési és megyei önkormányzatok
látják el.
A Bursa Hungarica Felsõoktatási Önkormányzati
Ösztöndíjrendszer jogszabályi hátteréül a felsõoktatásban részt vevõ
hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendõ egyes térítésekrõl szóló
51/2007. (III. 26.) Kormányrendelet és a nemzeti felsõoktatásról szóló
2011. évi CCIV. törvény szolgál.
2. Pályázók köreA
Bursa Hungarica Ösztöndíjban az 51/2007. (III.26.) Kormányrendelet 18. §
(2) bekezdése alapján kizárólag a települési önkormányzat területén
állandó lakóhellyel (a továbbiakban: lakóhely) rendelkezõk
részesülhetnek. [A Kormányrendelet „állandó lakóhely” fogalma a polgárok
személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi
LXVI. törvény „lakóhely” fogalmának feleltethetõ meg, amelyet a pályázó a
lakcímkártyájával tud igazolni.]
Az ösztöndíjpályázatra azok a
települési önkormányzat területén lakóhellyel rendelkezõ, hátrányos
szociális helyzetû fiatalok jelentkezhetnek, akik:
a) a 2015/2016. tanévben utolsó éves, érettségi elõtt álló középiskolások;
vagy
b) felsõfokú diplomával nem rendelkezõ, felsõoktatási intézménybe még felvételt nem nyert érettségizettek;
és
a 2016/2017. tanévtõl kezdõdõen felsõoktatási intézmény keretében
teljes idejû (nappali tagozatos) alapfokozatot és szakképzettséget
eredményezõ alapképzésben, osztatlan képzésben vagy felsõoktatási
szakképzésben kívánnak részt venni.
Nem részesülhet ösztöndíjban az a pályázó, aki:
a Magyar Honvédség és a rendvédelmi feladatot ellátó szervek hivatásos és szerzõdéses állományú hallgatója
doktori (PhD) képzésben vesz részt
kizárólag külföldi intézménnyel áll hallgatói jogviszonyban.
A
pályázók közül csak azok részesülhetnek ösztöndíjban, akik 2016/2017.
tanévben elõször nyernek felvételt felsõoktatási intézménybe, és
tanulmányaikat a 2016/2017. tanévben ténylegesen megkezdik.
3. A pályázat benyújtásának módja és határidejeA
pályázatbeadáshoz a Bursa Hungarica Elektronikus Pályázatkezelési és
Együttmûködési Rendszerében (a továbbiakban: EPER-Bursa rendszer)
egyszeri pályázói regisztráció szükséges, melynek elérése:
https://www.eper.hu/eperbursa/paly/palybelep.aspxAzok
a pályázók, akik a korábbi pályázati évben regisztráltak a rendszerben,
már nem regisztrálhatnak újra, õk a meglévõ felhasználónév és jelszó
birtokában léphetnek be az EPER-Bursa rendszerbe. Amennyiben jelszavukat
elfelejtették, az Elfelejtett jelszó funkcióval kérhetnek új jelszót. A
pályázói regisztrációt vagy a belépést követõen lehetséges a pályázati
adatok feltöltése a csatlakozott önkormányzatok pályázói részére. A
személyes és pályázati adatok ellenõrzését, feltöltését követõen a
pályázati ûrlapot kinyomtatva és aláírva a települési önkormányzatnál
kell benyújtaniuk a pályázóknak. A pályázat csak a pályázati kiírásban
meghatározott csatolandó mellékletekkel együtt érvényes. A pályázati
kiírásban meghatározott valamely melléklet hiányában a pályázat formai
hibásnak minõsül. A benyújtott pályázatok befogadását az önkormányzat
köteles az EPER-Bursa rendszerben igazolni. A nem befogadott pályázatok a
bírálatban nem vesznek részt.
A pályázat rögzítésének és az önkormányzathoz történõ benyújtásának
határideje: 2015. november 9.
A
pályázatot az EPER-Bursa rendszerben kitöltve, véglegesítve, onnan
kinyomtatva, aláírva a lakóhely szerint illetékes települési
önkormányzat polgármesteri hivatalánál kell benyújtani.
A pályázat kötelezõ mellékletei:1. Igazolás a pályázó és a pályázóval egy háztartásban élõk egy fõre jutó havi nettó jövedelmérõl.
2. A szociális rászorultság igazolására az alábbi okiratok:
- Nyilatkozat a szociális rászorultságról
- A tartós betegség, vagy rokkantság (a családban, vagy a pályázóra vonatkozóan) igazolása
- A munkanélküliség (a családban) igazolása.
A
pályázati ûrlap csak a fent meghatározott kötelezõ mellékletekkel
együtt érvényes, valamely melléklet hiányában a pályázat formai hibásnak
minõsül.
Egy háztartásban élõk: a pályázó állandó lakóhelye
szerinti lakásban életvitelszerûen együttlakó, ott bejelentett vagy
tartózkodási hellyel rendelkezõ személyek.
Jövedelem:
A
szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III.
törvény 4. § (1) bekezdés a) pontja alapján az elismert költségekkel és a
befizetési kötelezettséggel csökkentett
- a személyi jövedelemadóról
szóló 1995. évi CXVII. törvény szerint meghatározott, belföldrõl vagy
külföldrõl származó - megszerzett - vagyoni érték (bevétel), ideértve a
jövedelemként figyelembe nem vett bevételt és az adómentes jövedelmet
is, és
- az a bevétel, amely után az egyszerûsített vállalkozói
adóról, illetve az egyszerûsített közteherviselési hozzájárulásról szóló
törvény szerint adót, illetve hozzájárulást kell fizetni.
Elismert
költségnek minõsül a személyi jövedelemadóról szóló törvényben elismert
költség, valamint a fizetett tartásdíj. Ha a magánszemély az
egyszerûsített vállalkozói adó vagy egyszerûsített közteherviselési
hozzájárulás alapjául szolgáló bevételt szerez, a bevétel csökkenthetõ a
személyi jövedelemadóról szóló törvény szerint elismert költségnek
minõsülõ igazolt kiadásokkal, ennek hiányában a bevétel 40%-ával. Ha a
mezõgazdasági õstermelõ adóévi õstermelésbõl származó bevétele nem több a
kistermelés értékhatáránál (illetve ha részére támogatást
folyósítottak, annak a folyósított támogatással növelt összegénél),
akkor a bevétel csökkenthetõ az igazolt költségekkel, továbbá a bevétel
40%-ának megfelelõ összeggel, vagy a bevétel 85%-ának, illetõleg
állattenyésztés esetén 94%-ának megfelelõ összeggel.
Befizetési
kötelezettségnek minõsül a személyi jövedelemadó, az egyszerûsített
vállalkozási adó, a magánszemélyt terhelõ egyszerûsített
közteherviselési hozzájárulás, egészségbiztosítási hozzájárulás és
járulék, egészségügyi szolgáltatási járulék, nyugdíjjárulék,
nyugdíjbiztosítási járulék, magán-nyugdíjpénztári tagdíj és
munkavállalói járulék.
Nem minõsül jövedelemnek
a) a temetési
segély, az alkalmanként adott átmeneti segély, az önkormányzati segély,
rendkívüli települési támogatás, a lakásfenntartási támogatás, az
adósságcsökkentési támogatás,
b) a rendkívüli gyermekvédelmi
támogatás, a gyermekek védelmérõl és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997.
évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 20/A. §-a szerinti pénzbeli
támogatás, a Gyvt. 20/B. §-ának (4)-(5) bekezdése szerinti pótlék, a
nevelõszülõk számára fizetett nevelési díj és külön ellátmány,
c) az anyasági támogatás,
d) a tizenharmadik havi nyugdíj és a szépkorúak jubileumi juttatása,
e)
a személyes gondoskodásért fizetendõ személyi térítési díj
megállapítása kivételével a súlyos mozgáskorlátozott személyek pénzbeli
közlekedési kedvezményei, a vakok személyi járadéka és a fogyatékossági
támogatás,
f) a fogadó szervezet által az önkéntesnek külön törvény alapján biztosított juttatás,
g)
az alkalmi munkavállalói könyvvel történõ munkavégzésnek, az
egyszerûsített foglalkoztatásról szóló törvény alapján történõ
munkavégzésnek, valamint a természetes személyek között az adórendszeren
kívüli keresettel járó foglalkoztatásra vonatkozó rendelkezések alapján
háztartási munkára létesített munkavégzésre irányuló jogviszony
keretében történõ munkavégzésnek (a továbbiakban: háztartási munka) a
havi ellenértéke,
h) a házi segítségnyújtás keretében társadalmi gondozásért kapott tiszteletdíj,
i) az energiafelhasználáshoz nyújtott támogatás;
j)
a szociális szövetkezet (ide nem értve az iskolaszövetkezetet) tagja
által a szövetkezetben végzett tevékenység ellenértékeként megszerzett, a
személyi jövedelemadóról szóló törvény alapján adómentes bevétel.
4. AdatkezelésA
pályázó pályázata benyújtásával büntetõjogi felelõsséget vállal azért,
hogy az EPER-Bursa rendszerben rögzített, a pályázati ûrlapon és
mellékleteiben az általa feltüntetett adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszi, hogy amennyiben a pályázati ûrlapon és mellékleteiben
nem a valóságnak megfelelõ adatokat tüntet fel, úgy a Bursa Hungarica
Ösztöndíjrendszerbõl pályázata kizárható, a megítélt támogatás
visszavonható.
A pályázó pályázata benyújtásával hozzájárul ahhoz, hogy:
a)
a pályázati ûrlapon rögzített személyes adatait a pályázatot kiíró
települési önkormányzat nyilvántartásba vegye és azokat a megyei
önkormányzat és a Támogatáskezelõ részére – kizárólag az
ösztöndíjpályázat lebonyolítása és a támogatásra való jogosultság
ellenõrzése céljából – átadja, illetõleg az ösztöndíj idõtartama alatt
maga kezelje;
b) a Támogatáskezelõ személyes adatait az
ösztöndíjpályázat lebonyolítása és a támogatásra való jogosultság
ellenõrzése céljából az ösztöndíj idõtartama alatt kezelje;
c) a
felsõoktatási intézménybe történõ felvételi jelentkezése eredményérõl az
Oktatási Hivatal a Támogatáskezelõnek, illetõleg a támogató
önkormányzatnak tájékoztatást nyújtson;
d) a felsõoktatási intézmény
hallgatói jogviszonyáról a Támogatáskezelõnek, illetve a támogató
önkormányzatnak tájékoztatást nyújtson,
e) a pályázáskor
rendelkezésre bocsátott személyes adatainak az azonosítás célja
érdekében szükséges mértékben történõ kezeléséhez és az
ösztöndíjpályázat lebonyolítása, valamint a támogatásra való jogosultság
ellenõrzése céljából történõ továbbításához.
A pályázók
büntetõjogi felelõsségük tudatában kijelentik, hogy a pályázati ûrlap
benyújtásakor felsõoktatási intézménybe még nem nyertek felvételt.
5. A pályázat elbírálásaA beérkezett pályázatokat az illetékes települési önkormányzat bírálja el 2015. december 7-ig:
a)
Az elbíráló önkormányzat a pályázókat hiánypótlásra szólíthatja fel a
formai ellenõrzés és az elbírálás során, az önkormányzat által
meghatározott határidõben, amely azonban nem lépheti túl a pályázatok
önkormányzati elbírálási határidejét. Az önkormányzat hiánypótlást csak
olyan dokumentumokra kérhet be, amelyeket a pályázati kiírásban
feltüntetett. A hiánypótlási határidõ: ….. nap;
b) az ösztöndíj
elbírálása kizárólag szociális rászorultság alapján, a pályázó
tanulmányi eredményétõl függetlenül történik. Az elutasítás
indoklásaként nem jelölhetõk meg olyan okok, amelyeket a formai
ellenõrzés vizsgál és azon megfelelõként lettek megjelölve;
c) az
EPER-Bursa rendszerben nem rögzített, nem a rendszerbõl nyomtatott
pályázati ûrlapon, a határidõn túl benyújtott, vagy formailag nem
megfelelõ pályázatokat a bírálatból kizárja, és kizárását írásban
indokolja;
d) minden határidõn belül benyújtott, formailag megfelelõ pályázatot érdemben elbírál, és döntését írásban indokolja;
e) csak az önkormányzat területén lakóhellyel rendelkezõ pályázókat részesítheti támogatásban;
f)
az elbírálás során korra, fajra, nemre, bõrszínre, felekezeti vagy
világnézeti hovatartozásra, tanulmányi eredményre tekintet nélkül,
kizárólag a pályázó szociális rászorultságának objektív vizsgálatára
tekintettel járhat el.
A pályázó az elbíráló szerv döntése ellen fellebbezéssel nem élhet.
A
"B" típusú ösztöndíjasok szociális rászorultságát az önkormányzat
évente egyszer jogosult és köteles felülvizsgálni. Amennyiben az
ösztöndíjas a szociális rászorultság vizsgálata során az önkormányzat
által kért igazolásokat nem bocsátja rendelkezésre, vagy az
önkormányzattal a vizsgálat során az együttmûködést egyéb módon
kifejezetten megtagadja, az önkormányzat az ösztöndíjas szociális
rászorultságának megszûntét vélelmezi, azaz az ösztöndíjas ösztöndíját
elveszíti. A települési önkormányzat ebben az esetben határozatban
rendelkezik a támogatás visszavonásáról. A határozat csak a meghozatalát
követõ tanulmányi félévtõl ható hatállyal hozható meg.
A
felsõoktatási intézménybe jelentkezõk számára megítélt támogatást az
önkormányzat visszavonhatja abban az esetben is, ha az ösztöndíjas
elköltözik a települési önkormányzat területérõl. A települési
önkormányzat ebben az esetben határozatban rendelkezik a támogatás
visszavonásáról. A határozat csak a meghozatalát követõ tanulmányi
félévtõl ható hatállyal hozható meg.
6. Értesítés a pályázati döntésrõlA
települési önkormányzat a meghozott döntésérõl és annak indokáról 2015.
december 17-ig az EPER-Bursa rendszeren keresztül elektronikusan vagy
postai úton küldött levélben értesíti a pályázókat.
A
Támogatáskezelõ az önkormányzati döntési listák érkeztetését követõen
2016. január 22-ig értesíti a települési önkormányzatok által nem
támogatott pályázókat az önkormányzati döntésrõl az EPER-Bursa
rendszeren keresztül.
A Támogatáskezelõ az elbírálás ellenõrzését
és az intézményi ösztöndíjrészek megállapítását követõen 2016. március
11-ig az EPER-Bursa rendszeren keresztül értesíti a települési
önkormányzat által támogatásban részesített pályázókat a Bursa Hungarica
ösztöndíj teljes összegérõl és az ösztöndíj-folyósítás módjáról.
A
pályázó a felvételi értesítõ másolatának megküldésével köteles 2016.
augusztus 31-ig a Támogatáskezelõ részére bejelenteni, hogy a 2016/2017.
tanévben melyik felsõoktatási intézményben kezdi meg tanulmányait.
Továbbá a pályázó köteles nyilatkozni arról, hogy a 2016-os felvételi
évet megelõzõen nyert-e felvételt felsõoktatási intézménybe. Az a
pályázó, aki értesítési kötelezettségének nem tesz eleget, az ösztöndíj
folyósításából és az ösztöndíjrendszer következõ évi fordulójából
kizárható.
Amennyiben a "B" típusú pályázat során támogatásban
részesülõ ösztöndíjas a támogatás idõtartama alatt sikeresen pályázik
"A" típusú ösztöndíjra, "B" típusú ösztöndíját automatikusan elveszti.
7. Az ösztöndíj folyósításának feltételeiAz
ösztöndíj-folyósítás feltétele, hogy a támogatott pályázó hallgatói
jogviszonya a 2016/2017. tanév elsõ félévében megfeleljen a pályázati
kiírásnak. Amennyiben a támogatott pályázó hallgatói jogviszonya nem
felel meg a pályázati kiírásnak, a támogatott az ösztöndíjra való
jogosultságát elveszíti.
Az ösztöndíj csak azokban a hónapokban
kerül folyósításra, amelyekben a pályázó beiratkozott hallgatója a
felsõoktatási intézménynek.
A felsõoktatási intézményeknek az
ösztöndíj kifizetésének megkezdését megelõzõ – az ösztöndíj
igénybevételére vonatkozó jogosultsági ellenõrzés keretében – mind az
önköltséges, illetve költségtérítéses, mind a magyar állami
(rész)ösztöndíjas, illetve állam által támogatott képzési forma esetén –
az ösztöndíj igénybevételére való jogosultság idõtartamát a nemzeti
felsõoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 47. § szerinti támogatási
idõvel azonos számú félévben kell meghatározniuk, azzal, hogy a félévek
számításánál mind az önköltséges, illetve költségtérítéses, mind a
magyar állami (rész)ösztöndíjas, illetve állam által támogatott képzési
formában folytatott tanulmányi idõt figyelembe kell venni.
Azokban
a hónapokban, amelyekben a hallgató hallgatói jogviszonya szünetel,
vagy nem felel meg a pályázati kiírás feltételeinek, (kivéve, ha az a
folyósítás elsõ féléve) az ösztöndíj folyósítása - a folyósítás
véghatáridejének módosítása nélkül - teljes egészében szünetel.
8. Az ösztöndíj folyósításaAz ösztöndíj idõtartama 3x10 hónap, azaz hat egymást követõ tanulmányi félév:
a 2016/2017. tanév, a 2017/2018. tanév és a 2018/2019. tanév.
Az ösztöndíj folyósításának kezdete a 2016/2017. tanév elsõ féléve.
Az
önkormányzatok egy tanulmányi félévre egy összegben utalják át a
Támogatáskezelõ Bursa Hungarica számlájára a támogatott hallgatók öthavi
önkormányzati támogatási összegét. A Támogatáskezelõ a beérkezett
önkormányzati ösztöndíjrészeket a kifizetõhelyek (felsõoktatási
intézmények) szerint újracsoportosítja, majd a jogosult hallgatók után
továbbutalja a kifizetõ felsõoktatási intézményekhez abban az esetben,
ha a felsõoktatási intézmény a hallgatók jogosultságát visszaigazolta,
és az önkormányzat utalási kötelezettségét teljesítve a pontos
támogatási összeget továbbította a Támogatáskezelõ számlájára.
Az
intézményi ösztöndíjrész forrása az 51/2007. (III. 26.) Korm. rendelet
18. § (3) bekezdése értelmében az intézmények költségvetésében megjelölt
elkülönített forrás.
Az ösztöndíjat (mind az önkormányzati, mind
az intézményi ösztöndíjrészt) az a felsõoktatási intézmény folyósítja a
hallgatónak, amelytõl a hallgató – az állami költségvetés terhére – a
hallgatói juttatásokat kapja. Amennyiben a hallgató egy idõben több
felsõoktatási intézménnyel is hallgatói jogviszonyban áll, az a
felsõoktatási intézmény folyósítja számára az ösztöndíjat, amellyel
elsõként létesített hallgatói jogviszonyt. A felsõoktatási intézmények
szerzõdése alapján folyó, közösen meghirdetett – egyik szakon nem
hitéleti, a másik szakon hitoktató, illetve hittanár – kétszakos képzés
esetében a hallgató számára az állami felsõoktatási intézmény folyósítja
az ösztöndíjat. A kifizetés elõtt a jogosultságot, valamint a hallgatói
jogviszony fennállását az intézmény megvizsgálja.
Az ösztöndíj folyósításának kezdete legkorábban: 2016. október.
Az
önkormányzati ösztöndíjrész kifizetése az õszi félévekben október
hónaptól, a tavaszi félévekben március hónaptól, de legkésõbb a
felsõoktatási intézményhez történõ átutalást követõ elsõ
ösztöndíj-kifizetéskor indul, majd a továbbiakban az ösztöndíjfizetés
rendje szerint történik.
Az intézményi ösztöndíjrész folyósítása
október, illetve március hónapban kezdõdik, azt a hallgatói
juttatásokkal azonos rendben kell kifizetni. Az intézményi
ösztöndíjrészt abban az esetben is ki kell fizetni, ha az önkormányzati
ösztöndíjrész fedezete nem áll rendelkezésre az intézmény számláján. Az
intézményi ösztöndíjrész független minden más, a felsõoktatási
intézményben folyósított támogatástól.
Az elnyert ösztöndíjat
közvetlen adó- és TB-járulékfizetési kötelezettség nem terheli (lásd a
személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 1. sz. melléklet
3.2.6. és 4.17. pontját).
9. A pályázók értesítési kötelezettségeiAz
ösztöndíjban részesülõ hallgató köteles az ösztöndíj folyósításának
idõszaka alatt minden, az ösztöndíj folyósítását érintõ változásról
haladéktalanul (de legkésõbb 15 napon belül) írásban értesíteni a
folyósító felsõoktatási intézményt és a Támogatáskezelõt (1381 Budapest
Pf. 1418). A bejelentést az EPER-Bursa rendszeren keresztül kell
kezdeményeznie. Az értesítési kötelezettséget a hallgató 5 munkanapon
belül köteles teljesíteni az alábbi adatok változásakor:
- tanulmányok halasztása;
- tanulmányok helyének megváltozása (az új felsõoktatási intézmény, kar, szak, munkarend,
- finanszírozási forma megnevezésével);
- tanulmányi státusz (munkarend, képzési forma, finanszírozási forma) változása;
- személyes adatainak (név, lakóhely, elektronikus levelezési cím) változása.Az
az ösztöndíjas, aki értesítési kötelezettségének elmulasztása miatt
esik el az ösztöndíj folyósításától, a tanulmányi félév lezárását
követõen, legkésõbb június 30-ig, illetve január 31-ig ki nem fizetett
ösztöndíjára már nem tarthat igényt.
Az ösztöndíjas 30 napon
belül köteles a jogosulatlanul felvett ösztöndíjat a folyósító
felsõoktatási intézmény részére visszafizetni.
Az ösztöndíjas
lemondhat a számára megítélt támogatásról, amit az EPER-Bursa
rendszerben kezdeményezhet és az onnan letölthetõ Lemondó nyilatkozatot
aláírva és postai úton, ajánlott levélként megküldve a Támogatáskezelõ
címére jelenthet be. A Lemondó nyilatkozat beküldésével az ösztöndíjas a
nyertes ösztöndíjpályázatát megszünteti, azaz a megjelölt félévrõl és
az ösztöndíj további félévi részleteirõl is lemond.
Amennyiben
megállapítást nyer, hogy a pályázó a pályázatban nem a valóságnak
megfelelõ adatokat szolgáltatta vagy a pályázati feltételeknek egyébként
nem felel meg, támogatásban nem részesülhet még abban az esetben sem,
ha az ösztöndíj elnyerésérõl szóló tájékoztatást már kézhez vette.
10. LebonyolításAz
ösztöndíjpályázattal kapcsolatos központi adatbázis-kezelõi,
koordinációs, a települési és a megyei önkormányzati ösztöndíjjal
kapcsolatos pénzkezelési feladatokat az Emberi Erõforrás Támogatáskezelõ
látja el.
A Támogatáskezelõ elérhetõsége:
Emberi Erõforrás Támogatáskezelõ
Bursa Hungarica1381 Budapest Pf. 1418
Tel.: (06-1) 795-5600
E-mail: bursa@emet.gov.hu
Internet:
http://www.emet.gov.hu (Bursa Hungarica)
Letölthetõ:
szociális rászorultsági nyilatkozat