Ülésezett az önkormányzat

  nyomtatási kép
Tájékoztató Körmend Város Önkormányzatának 2008. október 30-ai ülésérõl.


Napirend elõtt
Bebes István polgármester köszöntötte a Képviselõ-testület ülésén Martti Issakainent, a Finn-Magyar Baráti Kör elnökét, aki október 28-án kapta meg Körmend Város Díszpolgári címét, valamint Jussi Hoskonent, Heinävesi volt polgármesterét, aki szintén városunk díszpolgára. Issakainen úr magyarul köszöntötte az ülésen jelen levõket, és Körmend polgárait. Elmondta, hogy nagy megtiszteltetés számára a várostól kapott díszpolgári cím, s átadta könyvét, mely Heinävesi nevezetességeirõl szól. Rövid beszédét frappánsan fejezte be: "Köszönöm szépen! Hajrá Körmend!"

Ezt követõen a képviselõk módosították a Napirendet, a testület felvette a megtárgyalandó anyagok közé a Batthyány-kastély projekttel kapcsolatos döntéshozatalt, az Arany János utcai szennyvízbekötés átépítéséhez való fedezetnyújtást, Dancsecs Bojána jutalmazását, ill. a Városgondnoksággal kapcsolatos pénzügyi döntést, valamint elõrehozták elsõ napirendi pontnak a Kórház beszámolóját.

Beszámoló a Dr. Batthyány Strattmann László Kórház Egészségügyi Kft. szakmai mutatók szerinti ellenõrzésérõl

Az egészségügyi közszolgáltatás ellátásának értékelésérõl évente legalább egyszer beszámolót kell készíteni, és azt ismertetni a képviselõ-testülettel. Az Egészségügyi és Népjóléti Bizottság elõerjesztése alapján évente kétszer foglalkozik a testület a beszámolóval, mely most 2008. február 1 és 2008. július 31 közötti idõszakra terjed ki. Az értékelés a Szolgáltatói Szerzõdés 3. számú mellékletében meghatározott minõségi mutatók alapján lett elvégezve.
Az elõzõ idõszakhoz képest a kórház struktúrája nem változott. A fekvõbeteg ellátás 77 aktív ágyon, belgyógyászati, sebészeti, szülészet-nõgyógyászati részlegek látják el (nem nevesített 36-25-16 ágyon) változatlanul mátrix struktúrában. 20 ágyon krónikus, 45 ágyon rehabilitációs kezelés folyik. A februárban megszüntetett vizitdíj és napidíj 10-12 %-os beteglétszám emelkedést eredményezett.
A fekvõbeteg ellátás területén a betegfelvétel 9,7 %-kal nõtt, a rehabilitációs ágyak kihasználtsága továbbra is csak 50 %-os. Az átlagos ápolási idõ 2,5 %-kal nõtt a krónikus rehabilitációs ellátás miatt, s tovább emelkedés várható ( az átlagos ellátás 10-14 nap). Az elvégzett mûtétek száma 3 %-kal nõtt, ezen belül a sebészeti mûtéteké 19,7 %-al, míg a nõgyógyászat estében 16,3 %-al csökkent. Reoperáció nem történt.
A járó beteg szakellátás területén a struktúra nem változott az elõzõ idõszakhoz képest, a konzíliumok száma 10 %-kal nõtt. A betegszám 12,7 %-kal, a gondozóban ellátottak száma 38 %-kal növekedett.
Összességében megállapítható, hogy a finanszírozás változása miatt bekövetkezõ országosan megfigyelhetõ tendenciák érvényesülnek a betegellátás területén.
A kórházi ellátásban alkalmazott orvosok létszáma 60 fõ, 13 alkalmazott és 49 vállalkozási megbízásban. A dolgozók összlétszáma 242 fõ, ebbõl 181 az alkalmazottak száma, 61 a vállalkozás-megbízás keretében foglalkoztatottaké. 3 fõvel nõtt a felsõfokú végzettségûek száma, ugyanúgy a szakdolgozóké. A gazdasági-mûszaki létszám 1 fõvel csökkent, az egyéb besorolásúaké pedig változatlanul 24 fõ. Folyamatosak az orvosok, szakdolgozók, és a gazdasági iroda részére is a továbbképzések.
Dr. Németh Attila ügyvezetõ igazgató szóban is kiegészítette a beszámolót, s elmondta, hogy a Kórház mutatói minden téren folyamatosa felfelé ívelõ tendenciákat mutatnak, ez alól egyedül a krónikus és rehabilitációs ellátás kivétel, ami várható volt már a kórházreform bevezetésekor, alulfinanszírozottsága miatt. Az egészségügybõl jelentõs összegeket vonnak ki (150 mrd Ft-ot a TB kassza maradványának ki nem osztásából), emellett csökken a dolgozók bére (megvonják a 13. havi fizetéseket), ami további nehézségeket fog okozni a kórházak mûködésében. Kihangsúlyozta, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy Körmenden az aktív ellátás megmaradjon, s azt is elmondta, hogy a megyei egészségügyi koncepcióban csak Szombathelynek szánnak ebben szerepet. A Kórház mûködtetésébe 60 mFt-ot invesztáltak ebben az évben, annak érdekében, hogy minden elõírásnak megfelelõen végezzék munkájukat. Nehezíti helyzetüket, hogy a központilag megállapított teljesítményvolumen erõs finanszírozási korlátot szab, hisz az e felett elvégzett mûtéteket teljes egészében a Kórháznak kellene finanszírozni. A Kórházban dolgozó orvosok szakmai képzettsége, és a szabad kapacitás akár a jelenleg elvégzett mûtétek számának duplájára is lehetõséget biztosítana. Beszámolt arról is, hogy megtörtént az ISO 9001:2000 minõségi rendszer audit második fordulója, ahol ismételten auditálták a Kórház mûkédését teljes egészében. A következõ évre a bevételek 10 %-os csökkenését tartja várhatónak az említett kivonások, illetve a miatt, hogy az elõzetes hírek szerint csökken a teljesítményvolumenhez kötõdõ kifizetések aránya 98 %-ról 94-95 %-ra. Zárszóként ismételten elmondta, hogy a Kórház jövõjét továbbra is az aktív gyógyításban látják, elfekvõ kórház van már nagyon sok.
Dr. Szabó Barna, az Egészségügyi és Népjóléti Bizottság elnöke elmondta, hogy a Bizottság részletesen tárgyalta az anyagot, tükrözõdik benne a vizitdíj és napidíj eltörlését követõ változás, ill. az, hogy a krónikus és rehabilitációs ágyak nem úgy mûködnek, ahogy kellene, ez azonban nem a Kórháznak felróható. A beszámolót elfogadásra javasolta a testületnek, a Kórháznak pedig kitartást, és további jó munkát kívánt. A képviselõk egyhangúlag fogadták el a beszámolót.


Közbeszerzések


A Közbeszerzési Bizottság az elmúlt idõszakban három közbeszerzési eljárásban hozott döntést.
A Közbeszerzési Bizottság 2008. május 8-i ülésén fogadta el a "Körmend Város közigazgatási területén gravitációs szennyvízcsatorna építése lakossági bekötésekkel" tárgyú egyszerû közbeszerzési eljárás ajánlattételi felhívását, amely Közbeszerzési Értesítõ 2008/62. számában jelent meg 2008. június 2-án.
Az ajánlattételi határidõ lejártáig nyolc ajánlat érkezett. Két ajánlattevõt hiánypótlásra kellett felhívni, az elõírt határidõn belül azonban csak egyikük teljesítette a hiánypótlást. Így hét érvényes ajánlatot bírált el a Bizottság (Szabadics Közmû- és Mélyépítõ Zrt.; LE-KO Önkormányzati Közszolgáltató és Építõipari Kft.; Somogyi és Társa Kft.; Hydrocomp Mélyépítõ Kft.; SADE-Magyarország Mélyépítõ Kft.; ALTERRA Építõipari Kft.; BIT-ÉP Bt.), míg a TEERAG-ASDAG Építõipari és Kereskedelmi Kft. ajánlata érvénytelenítésre került.
Az eljárás során a bírálati szempont az összességében legelõnyösebb ajánlat kiválasztása volt a vállalási ár, a számla kifizetésének határideje, és a kötelezõ jótállási idõn felül vállalt jótállás ideje részszempontok szerint.
Az eljárás nyertes ajánlattevõjeként az összességében legelõnyösebb ajánlatot tevõ SADE-Magyarország Mélyépítõ Kft. került kihirdetésre, míg második helyre a következõ legkedvezõbb ajánlatot tevõ ALTERRA Építõipari Kft-t rangsorolta a Bizottság 2008. június 23-i ülésén.
A Közbeszerzési Bizottság 2008. szeptember 12-i ülésén fogadta el a "Körmend Város területén városi utak burkolatának felújítása" tárgyú egyszerû közbeszerzési eljárás ajánlattételi felhívását, amely az alábbi 3 cégnek került megküldésre: Magyar Közút Kht. (Szombathely), Németh Térburkoló, Útépítõ és Építõipari Kft. (Vasvár) és Finisher 2003 Kft. (Pápa).
Az ajánlattételi határidõ lejártáig két cég nyújtotta be ajánlatát: Magyar Közút Kht. és a Németh Kft. Mindkét ajánlattevõt hiánypótlásra kellett felhívni, és a felhívásnak az elõírt határidõn belül mindketten eleget tettek.
Az ajánlattételi felhívásban az elvégzendõ munka öt munkarészre lett felosztva, ezekre külön-külön tehettek ajánlatot az ajánlattevõk. Az eljárás során a bírálati szempont az összességében legelõnyösebb ajánlat kiválasztása volt a vállalási ár, a kötelezõ jótállási idõn felül vállalt jótállás ideje, illetve a számla kifizetésének határideje részszempontok szerint.
Az eljárás nyertes ajánlattevõjeként valamennyi munkarész tekintetében az összességében legelõnyösebb ajánlatot tevõ Magyar Közút Állami Közútkezelõ, Fejlesztõ, Mûszaki és Információs Kht. került kihirdetésre, míg második helyre szintén valamennyi munkarész tekintetében a következõ legkedvezõbb ajánlatot tevõ Németh Térburkoló, Útépítõ és Építõipari Kft-t rangsorolta a Bizottság 2008. szeptember 29-i ülésén.
A Közbeszerzési Bizottság 2008. szeptember 29-i ülésén fogadta el a "Körmend Város területén járdák burkolatának felújítása" tárgyú egyszerû közbeszerzési eljárás ajánlattételi felhívását, amely az alábbi 3 cégnek került megküldésre: Kékedi Bt. (Õriszentpéter), Németh Térburkoló, Útépítõ és Építõipari Kft. (Vasvár), Varga Bau Egyéni Cég (Csörötnek).
Az ajánlattételi határidõ lejártáig két cég nyújtotta be ajánlatát: Varga Bau Egyéni Cég és a Németh Kft. A Varga Bau E.C-t hiánypótlásra kellett felhívni, és a felhívásnak az elõírt határidõn belül eleget tett.
Az eljárás során a bírálati szempont ebben az esetben is az összességében legelõnyösebb ajánlat kiválasztása volt a vállalási ár, a kötelezõ jótállási idõn felül vállalt jótállás ideje, illetve a számla kifizetésének határideje részszempontok szerint.
Az eljárás nyertes ajánlattevõjeként az összességében legelõnyösebb ajánlatot tevõ Németh Térburkoló, Útépítõ és Építõipari Kft. került kihirdetésre, míg második helyre a következõ legkedvezõbb ajánlatot tevõ Varga Bau Egyéni Céget rangsorolta a Bizottság 2008. október 20-i ülésén.

Alpolgármesteri beszámolók
A képviselõtestület meghallgatta a városfejlesztésért, üzemeltetésért valamint a kulturális és oktatási területért felelõs alpolgármesteri beszámolókat egyaránt. Mindkét beszámolót egy tartózkodás mellett fogadta el a képviselõ-testület.

Batthyány-kastély projekt
A projekttel kapcsolatban a képviselõk korábban biztosították az elõkészítõ munkák fedezetét, melynek kapcsán a szerzõi jogokat birtokló céggel megállapodás született a narancsházak engedélyezési terveinek elkészítésérõl, napokban történik ennek aláírása. A színházterem átalakításához kötõdõen közbeszerzési eljárás került kiírásra a tervezõ iroda kiválasztására, ugyanis a szerzõi jogvédelmet élvezõ tervezõ nem vállalta a továbbtervezést. A támogatási szerzõdés megkötéséhez engedélyezési terveket kell biztosítani, így egyelõre csak ezek megrendelésére került sor.
Átvizsgálásra került a projekt költségvetése a költséghatékonyság alapján, melynek eredményeként az elõkészítõ költségek (tervezés, és az azt megelõzõ kutatások; közbeszerzések; környezeti és örökségvédelmi hatástanulmányok; projektanyagok, stb.) több mint 20 mFt-tal csökkennek várhatólag. A kivitelezési költségek azonban várhatóan magasabbak lesznek a megvalósítás idejére, mint az eddig kalkuláltak, különösen a jelenlegi gazdasági helyzetet alapul véve. Jelenleg lehetõség van a projekt költségvetésének módosítására, amennyiben azonban ez nem történik meg, akkor a többletköltségek teljes összegében az Önkormányzatot terhelnék. Ezt szem elõtt tartva az eredetileg közel 221 mFt-os önrész mellett, 1,25 mrd pályázati támogatást igénybe vevõ projektben az önrész 334,6 mFt-ra emelkedne, a teljes költség pedig 2,23 mrd Ft lenne. Fedezetéül továbbra is a kötvénykibocsátásból befolyt összeg szolgálna.
Bebes István polgármester az elõterjesztés kapcsán elmondta, hogy a Regionális Fejlesztési Tanács, illetve a Kormány továbbfejlesztésre javasolta az elsõ körbõl a keszthelyi, a fertõdi (részben), és a körmendi kastélyt, így ezek a második körben nyerhetnek támogatást. Novemberig kell megfogalmazni a projektjavaslatot, decemberben kell benyújtani. A projekt költségvetésének növelését a gazdasági helyzet figyelembe vételén kívül mûemléki, örökségvédelmi kötelezettségek is indokolják. A megállapított összeg keretösszegként mûködik, részletes kidolgozás történik ezt követõen a Fejlesztési Tanáccsal és az Ügynökséggel együttmûködve, amihez azonban szükséges ezt a döntést meghozni.
Szabadi István a kastély kezelõi jogának megszerzésérõl érdeklõdött. Ennek állásáról Bebes István elmondta, hogy a folyamat még nem zárult le, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelõ Zrt. még nem hozta meg döntését. A probléma több települést is érint, hiszen a tulajdoni helyzet tisztázása nélkül nem szerepelhetnek eredményesen a pályázatokon az önkormányzatok, ez viszont a város hatáskörén kívül esik, megoldása országos érdek, melyet továbbra is szorgalmaz. Köbli József képviselõ részletesebb elõkészítõ anyagot várt volna, tekintettel az összeg nagyságára, így elõre jelezte tartózkodó szavazatát. Bebes István elmondta, hogy ez egy elõkészítõ döntés, annak érdekében, hogy a pályázat megújított formában ismételten benyújtásra kerülhessen, az anyag ismételten a képviselõk elé fog kerülni immár részletesen kidolgozva (várhatóan a novemberi ülésen). Részletesebb anyag nem is készülhetett, hisz a döntéshozóktól az ülés elõtti napon érkezett az ez irányú felkérés. Lehetett volna rendkívüli ülést összehívni emiatt késõbb, de ezt a megoldást választva rögtön lehet az elõkészítésen dolgozni, s a novemberi ülésen részletes anyagról hozhatja meg a testület a végleges döntését. A Batthyány-kastély fejlesztése szerepel a hét évre szóló Nyugat-dunántúli Regionális Operatív Programban, s a megvalósítás három fontos kritériumán folyamatosan dolgozik és javít a város, úgymint a kezelõi jog megszerzése, megfelelõ költség-haszon elemzés elkészítése, illetve olyan turisztikai program megfogalmazása ami biztosítja a megtérülést. Amennyiben mégsem kap támogatást a projekt, a megszavazott összeg visszakerül a tartalékalapba, s késõbb dönt róla a testület.
Az elõterjesztett keretösszeget 14 igen és 2 tartózkodás mellett támogatta a Képviselõ-testület.



KEOP pályázat
A Környezet és Energia Operatív Program (KEOP-1.2.0) keretében szennyvízelvezetési és tisztítási feladatokra lehet támogatást elnyerni egy kétfordulós pályázati konstrukció keretében. Körmend ezidáig nem nyújtott be pályázatot, mert a szennyvízkezelési problémákat közösen kívánta a város megoldani a Pinka melletti településekkel, valamint Magyarszecsõddel, Molnaszecsõddel és Egyházashollóssal. Ugyanakkor ennek feltétele az, hogy az érintett települések egy közös agglomerációban szerepeljenek a Nemzeti Települési Szennyvízelvezetési és Tisztítási Programról szóló Kormányrendelet (25/2002) mellékletében. Körmend azonban jelenleg is önállóan kerül említésre a dokumentumban, annak ellenére, hogy módosítását több ízben is kezdeményezte az Önkormányzat. Szakmailag is alátámasztott a térség szennyvízproblémáit egységben kezelni, s a körmendi tisztítómû is alkalmas lenne az említett települések szennyvízének tisztítására. Legutóbbi elutasító válaszában arra hivatkozott a szakminiszter, hogy a 2000 lakosegyenérték alatti kistelepülések "szennyvíztisztítási céljaik elérése környezetvédelmi, vízgazdálkodási szempontból kívánatos, azonban a tagállamoknak közösségi jogi kötelezettségeik ezzel kapcsolatban nincsenek".
Körmend Város Önkormányzata a Horvátnádaljai, Alsóberki és Felsõberkifalui településrészek szennyvízelvezetését és tisztítását szeretné megoldani a program keretében, mely így a kialakult helyzet következtében önállóan kerül benyújtásra. A pályázat beadása folyamatos, utolsó határideje 2008. december 1. Az elnyerhetõ vissza nem térítendõ támogatás mértéke a projekt elõkészítésére max. 85 %, megvalósítására 50-90% lehet. A pályázat elkészítésére és a Megvalósíthatósági tanulmány 1. fordulóra beadandó munkarészek elkészítésére 650 eFt+Áfa áron érkezett a legelõnyösebb ajánlat (az 1. fordulós elõkészítési költségek nem elszámolhatók a pályázat során). A második fordulóhoz szükséges elõkészítést a pályázati eredménytõl függõen újra versenyezteti az Önkormányzat, melynek költsége az elnyert támogatási intenzitás arányában már elszámolható. A pályázathoz mûszaki oldalról a tervdokumentációk rendelkezésre állnak, a vízjogi engedély jogerõs és érvényes.
Bebes István elmondta, hogy a pályázat alternatívát képez az Interreg pályázat mellett a településrészek szennyvízelvezetési tisztítási problémáinak megoldásában. Kocsis István a településrészekhez nem tartozó, de közelében található utcákat (Honvéd u, Kis u, Bercsényi u.) hiányolta a programból. Bebes István válaszában kifejtette, hogy ezek a szakaszok a rendszeregységesítéshez kapcsolódnak, de nincs kizárva, hogy esetleg néhány közvetlen közelben található szakasz bekerülése, ugyanakkor elsõdleges szempont a projekt sikerének biztosításához megfelelõ területek bevonása. A kiesõ - rendszeregységesítéshez kapcsolódó - szakaszokra eddig is eredményesen pályázott a város a HÖF-CÉDE program keretében (A helyi önkormányzatok fejlesztési feladatainak támogatása). Csák Tamás a Városfejlesztési és Turisztikai, Faragó Gábor pedig a Pénzügyi Bizottság támogató határozatát ismertette, majd utóbbi elmondta, hogy az említett szakaszok szerepelnek a csatornahálózat fejlesztési ütemtervének 2009-es szakaszában. A Képviselõ-testület egyhangúlag támogatta a pályázaton való indulást, biztosította a pályázatírás feladatainak költségét (bruttó 780 eFt) a költségvetésben a Pinkai szennyvízprogramban elkülönített 100 mFt keret terhére, s felhatalmazták a polgármestert a pályázatírásra vonatkozó szerzõdés megkötésére.

Játszótereink felújítási programja
Szeptemberi ülésén foglalkozott a testület a játszóterek felújításával, s a program továbbfejlesztésrõl, ill. a költségek csökkentésérõl döntött. Ezt követõen a Városfejlesztési iroda és a Városgondnokság munkatársai végigjárták a város játszótereit, felmérték a jelenlegi állapotokat, meghatározták a felújítás módját, költségeit és ütemezését.
A jelenlegi jogszabályok szigorú feltételeket határoznak meg az elhelyezett játékok minõségére, melyet nemcsak telepítéskor, hanem rendszeresen, 2009-tõl kezdõdõen kétévente külsõ szakértõvel ellenõriztetni kell, hogy megfelelnek-e az elõírásoknak. Ezen felül karbantartási és ellenõrzési tervet is kell készíteni, az intézkedésekrõl pedig nyilvántartást kell vezetni.
Két alternatíva került a képviselõk elé, egy kétéves és egy 4 éves felújítási ütemterv keretösszegekkel meghatározva. Bebes István polgármester a 4 éves ütemtervet javasolta a költségvetés egyensúlyát és a megvalósíthatóságot szem elõtt tartva. A Pénzügyi Bizottság is ezt a javaslatot támogatta, míg a Városfejlesztési és Turisztikai Bizottság a két éves tervet részesítette elõnyben, külön megemlítve, hogy a feladatelvégzésben meghatározott Városgondnokság tevékenységét a Városfejlesztési Iroda, valamint Czvitkovics Gyula alpolgármester kísérje kiemelt figyelemmel. Köbli József képviselõ örvendetesnek tartotta, hogy jelentõsen csökkent a korábban elõterjesztett összeg (38 mFt helyett 17,3 mFt, ill 20,8 mFt), ugyanakkor kifogásolta annak elosztását, ill. pályázati részek betervezésének hiányát, további átgondolást javasolt. Bebes István polgármester a fejlesztések tervezésének fontosságát hangsúlyozta, ebbe bele lehet illeszteni az esetleges pályázati lehetõségeket a késõbbiekben, a feladatot azonban meg kell oldani. Kocsis István képviselõ szerint csökkenteni kellene a játszóterek számát, súlyponti játszótereket kellene létrehozni, és azokat fejleszteni. Tóth Imre képviselõ szerint két év alatt is megoldható a feladat, s szintén a tervezetben levõ aránytalanságokat kifogásolta. Bebes István arra hívta fel a figyelmet, hogy nem véletlenül alakultak ki azok a játszóterek, amelyek vannak, semmiképp sem felvállalható megszüntetésük és helyettük központi játszóterek kijelölése. Czvitkovics Gyula szerint a jelenlegi 23 játszótér megfelelõ, és elsõsorban felújításokról van szó, csere csak indokolt esetben lehetséges, az viszont valóban magasabb költséggel jár. Mint mondta a gyerekek biztonsága miatt szükséges ezeket a lépéseket megtenni, és döntést hozni ez ügyben. Köbli József arra hívta fel a figyelmet, hogy a játszóterek nincsenek biztonságban a vandalizmus ellen, és ismételt költségcsillapítást javasolt. Dr. Unger Károly sem tartotta elfogadhatónak a játszóterek csökkentését, mert ez esetben a kamaszok a lakóhelyükhöz közelebb esõ játszótereken jobban a szülõk "szeme elõtt" vannak. Megjegyezte azt is, hogy fokozottan kell ügyelni a játszóterek rendszeres karbantartására. Mecsériné Doktor Rozália képviselõ asszony szerint fontos a játszóterek felújítása, de egy korszerû játszótér (akár fizetõsen is, mint pl. a Kalandváros Szombathelyen) pályázat segítségével történõ kialakítása turisztikai vonzerõ lehetne. Németh Tamás képviselõ a játszóterek nem rendeltetésszerû használatát tette szóvá, ennek következménye is a játszószerek állapota. Geosics László arra kérdezett rá, hogy alkalmas-e a felújítási feladatokra a Városgondnokság. Bebes István szerint minden feladatra nem, nyilván lesz olyan, amihez külsõ szakembereket kell igénybe venni. Kalandváros típusú játszótér kialakítása óriási költségekkel jár, továbbá Körmend mérete sem teszi azt lehetõvé, hogy gazdaságosan mûködjön egy ilyen park. Meg kell határozni a keretösszeget és az idõtartamot a felújításokra, az illetékes bizottság pedig a késõbbiekben finomíthat a megvalósításon. A feladatokat mindenképp el kell végezni, így a 4 éves idõtartamot és a 20,8 mFt keretösszeget bocsátotta szavazásra. A testület 11 igen 3 nem és 1 tartózkodás mellett fogadta el a javaslatot.

Dancsecs Bojána teljesítményének elismerése
A képviselõk foglakoztak Dancsecs Bojánának, a körmendi Dinamica SE sportolójának eredményes szereplésével. Bojána rendkívül eredményesen szerepelt az eddig eltelt idõszakban is, amit több világkupa gyõzelme, országos bajnoki címei, világbajnoki és európa-bajnoki címei jeleznek, s különösen örömteli, hogy eredményes szereplése töretlenül folytatódik a felnõtt mezõnyben is. Szeptemberben a Nápolyban rendezett Junior Kick-Boksz Világbajnokságon szerzett light- és semi-contact kategóriában világbajnoki címet, s csapat ezüstöt, majd október végén Várnában, a WAKO Semi-contact, Full-contact, formagyakorlat és aero-kic-boxing felnõtt Európa-bajnokságán bizonyította tehetségét ahol semi-contact kategóriában a nõk 65 kg-os súlycsoportjában Európa-bajnok lett, s tagja volt a hasonló címet szerzõ csapatnak is. Elismeréseként a Képviselõ-testület 100 eFt támogatásban részesítette Bojánát, valamint ugyancsak ebben az összegben nevelõedzõjét, Andorka Imrét. Az Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság pedig 250 eFt összegû támogatást nyújtott Bojána számára a novemberi Portugáliai Európa bajnokságon való részvételhez (költségeit nem fedezi a szakszövetség).

Röviden
Beszámolt a GAMESZ a városi intézmények elsõ 9 hónapos gazdálkodásáról. A bevételek és kiadások összességében az ütemtervnek megfelelõen alakultak.
A Képviselõ-testület elfogadta a 2009-es év belsõ ellenõrzési tervét.
A Társadalmi Megújulási Operatív Program (TÁMOP 3.1.4) keretében meghirdetett "Kompetencia alapú oktatás, egyenlõ hozzáférés innovatív intézményekben" c. pályázaton való részvételt támogatták a képviselõk, s a pályázatírásra 400 eFt+Áfa fedezetet biztosítottak.
A biofûtõmû bérleti díját 1,23 mFt+Áfa, míg az Öregek Napközi Otthonában levõ kazán bérleti díját 56 eFt/hó összegben határozták meg a képviselõk.
A helyi jelentõségû védett természeti területek (törvényben elõirt) kezelési tervének elkészítésére 480 eFt fedezetet biztosított a Képviselõ-testület.
Az Arany J. utcai szennyvízbekötéseknél felmerült problémák megszüntetésére 780 eFt+Áfa összeget hagytak jóvá a képviselõk.