Ülésezett az önkormányzat

  nyomtatási kép
Tájékoztató Körmend Város Önkormányzatának 2008. február 28-ai ülésérõl.



Közbeszerzés
A Közbeszerzési Bizottság 2008. január 17-i ülésén fogadta el a Nyugat-dunántúli Operatív Program „Városközpontok funkcióbõvítõ megújítása a nem megyei jogú városokban” címû pályázati felhívása kapcsán Körmend Város Önkormányzata számára a pályázat összeállítására illetve az ahhoz szükséges dokumentumok elkészítésére irányuló egyszerû közbeszerzési eljárás ajánlattételi felhívását, amely az alábbi 3 cégnek került megküldésre: OTP Hungaro-Projekt Kft. (Budapest), Terra Studio Kft. (Budapest), PANNON Fejlesztõ Területi és Települési Tervezõ, Szervezõ és Tanácsadó Kft. (Debrecen).
Az ajánlattételi határidõ lejártáig mindhárom cég benyújtotta ajánlatát.
Az OTP Hungaro-Projekt Kft-t hiánypótlásra kellett felhívni, és a felhívásnak az elõírt határidõn belül eleget tett.
A PANNON Fejlesztõ Kft. által csatolt beszámolóból az derült ki, hogy mérleg szerinti eredménye a 2006. évben negatív volt. Az ajánlattételi felhívás szerint ez az ajánlattevõ alkalmatlanságát vonja maga után, így a Kft. ajánlata érvénytelenítésre került.
Az eljárás során a bírálati szempont az összességében legelõnyösebb ajánlat kiválasztása volt a vállalási ár, illetve a számla kifizetésének határideje részszempontok szerint.
Az eljárás nyertes ajánlattevõjeként az összességében legelõnyösebb ajánlatot tevõ OTP Hungaro-Projekt Kft. került kihirdetésre, míg második helyre a következõ legkedvezõbb ajánlatot tevõ Terra Studio Kft-t rangsorolta a Bizottság 2008. február 7-i ülésén.

Költségvetési módosítások

Utolsó alkalommal módosították a képviselõk az önkormányzat 2007. évi költségvetési rendeletét. Hat nagyobb csoportba sorolhatók a módosítás okai, melyek közül az elsõbe az intézményeknek a 2007-es költségvetés végrehajtásához kapcsolódóan kért elõirányzat átcsoportosításai tartoznak. A második blokkba a Cigány Kisebbségi Önkormányzat mûködési célú pénzeszközátadása, a harmadikba pedig a Kistérségi Területfejlesztési Társulás gazdálkodási tartalékából 483 eFt felhalmozási kiadásba történõ áthelyezése ( Pinkai út beruházása) említhetõ. Negyedikként a katasztrófavédelmi szakfeladathoz kapcsolódó módosítások tartoztak.
Az ötödik csoportba a központi forrásból érkezett támogatások sorának változásai sorolhatók (közmûfejlesztési hozzájárulások kapcsán 75 eFt-tal nõtt a felhalmozási célú pénzeszközök elõirányzata; a dologi kiadások elõirányzatát növelte a vis maior támogatás keretében kapott 3,5 mFt a sajtgyári tûzoltási feladatokra; a CÉDE pályázaton nyert 9,081 eFt; az évvégi központi egyeztetõ adatok alapján 8,261 eFt-tal kell csökkenteni a központi támogatások elõirányzatát, mellyel a gazdálkodási tartalék elõirányzata csökken).
Az utolsó csoportba pedig a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásának körében szükségessé vált elõirányzat módosítások tartoztak (hulladékkezeléssel, közvilágítással kapcsolatos költségnövekedések, kötvénykibocsátáshoz kötõdõ módosítások, iparûzési adóbevétel elõirányzatának növelése, használati díjhoz ill. pályázat végrehajtásához kapcsolódó módosítások). A 2007. évi költségvetés bevételi és kiadási fõösszege így 4.816.704 eFt.
A Képviselõ-testület 13 igen és 3 tartózkodás mellett módosította költségvetési rendeletét.


SZMSZ módosítás

Két ponton módosította Szervezeti és Mûködési Szabályzatát a képviselõ-testület.
Az Önkormányzat korábbi döntései alapján, valamint az elkövetkezõ idõszak fejlesztési feladatait illetõen is számos olyan kérdés merül fel, amely alapos pénzügyi elõkészítettséget és kontrollt igényel. A kötvénybõl származó pénzösszeg befektetése, a nagy volumenû pályázatok (Kastély rekonstrukció, Szabadság tér átalakítása, Pinka völgye szennyvízprojekt stb.) nyomon követése, pénzügyi lebonyolítása a Pénzügyi Bizottságra hárít elsõsorban több feladatot. Folytatódik az intézmények gazdálkodásának negyedéves számon kérése, e munkát is kizárólagosan a Pénzügyi Bizottság végzi.
A Pénzügyi Bizottság megalakításakor 5 fõs bizottság volt, 3 képviselõ és 2 kültaggal. A tavalyi idõközi választás nyomán az egyik kültagból települési képviselõ lett. Így felborult az az egyensúly, ami arra irányult, hogy a társadalmi részvétel is biztosított legyen a bizottsági munkákban. Mindezek alapján a Képviselõ-testület a Pénzügyi Bizottság létszámát 7 fõben állapította meg,, melyben 4 fõ képviselõként, 3 fõ kültagként fog közremûködni. A 2 új kültag személyérõl márciusi ülésükön döntenek.
A másik módosítás a bizottság hatáskörét érinti. A Pénzügyi Bizottság átruházott hatáskörében már szerepel a Körmend város Önkormányzata javára feljegyzett, egyes ingatlanokat terhelõ jelzálogjog esetén annak engedélyezése, hogy az Önkormányzatot megelõzõen más személy javára jelzálogjog kerüljön az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzésre. A rugalmasabb, gyorsabb ügyintézés érdekében az önkormányzati tulajdont érintõ jelzálogjog és egyéb jog (kötelezettség) alapításához is a Pénzügyi Bizottság járulhat hozzá a jövõben átruházott hatáskörben, hiszen ez esetben a Bizottság döntése már követi a Testület döntését. A Testület ugyanis elõzetesen mindig dönt az önkormányzati ingatlan sorsáról is.

Szociális rendelet módosítása

Törvényi változások miatt vált szükségessé a szociális igazgatásról és egyes szociális ellátási formák szabályairól szóló helyi rendelet módosítása.
A törvényi módosítás az önkormányzat hatáskörébe utalt szociális ellátások visszafizetése esetében kötelezõen elõírja, hogy a megélhetést súlyosan veszélyeztetõ körülmény meghatározását helyi rendeletben le kell szabályozni.
Az étkeztetés esetén szociális rászorultság nem határozható meg, ezért ezen rendelkezések hatályon kívül helyezése is indokolttá vált.
A személyes gondoskodást nyújtó ellátások igénybevételérõl – a jelenleg hatályos helyi rendelet szerint is a szolgáltató intézmény vezetõje dönt. Amennyiben azonban az igénylõ a döntést sérelmesnek, vagy nem elfogadhatónak ítéli, úgy a módosítás értelmében ebben a kérdésben az önkormányzathoz kell kérelemmel fordulni, ahol eljárás indul. A rendelet 3. §-a erre ad felhatalmazást. A rendeletmódosítás március 1-tõl hatályos.
A szociális törvényben meghatározott ellátásokért fizetendõ térítési díjak vonatkozásában is módosítás szükséges, amelynek idõpontja 2008. március. Az ide vonatkozó elõkészítõ munka jelenleg van folyamatban


Panelpályázat

Kiírásra került „Az iparosított technológiával épült lakóépületek energia-megtakarítást eredményezõ korszerûsítésének, felújításának támogatása” címû pályázat (kódszám: LFP-2008-LA-2).
A pályázat az 1992 július 1-e elõtt kiadott építési engedély alapján iparosított technológiával épített lakóépületekre vonatkozik. A pályázatot társas házak, lakásszövetkezetek saját tulajdonú épületeikre, valamint önkormányzatok saját tulajdonú bérházaikra nyújthatják be. Három nagyobb területen lehet igénybe venni a támogatást: Nyílászárók energia-megtakarítást eredményezõ felújítása vagy cseréje; homlokzatok és födémek cseréje; épületgépészeti rendszerek korszerûsítése, felújítása. Az állami támogatás mértéke a beruházási költség 1/3-a, de lakásonként maximum 500 eFt. A pályázat beadási határideje 2008. szeptember 30.
A társasházak önállóan is adhatnak be pályázatot, ebben az esetben a fennmaradó 2/3 részt kell vállalni a lakóközösségnek. A képviselõ-testület döntése értelmében az önkormányzat is támogatja a felújításokat. A város költségvetésében céltartalékként 30 mFt szerepel erre a célra, mely elõzetes tervezõi egyeztetések alapján 5-6 lépcsõház korszerûsítésére elegendõ. Elõzetes társasházi jelzések alapján ennél többen kívánnak élni a pályázati lehetõséggel. Így a képviselõk olyan határozatot hoztak, mely szerint a bekerülési költség 1/3-ának átvállalására írnak ki pályázatot (max. 500 eFt/lakás), de fenntartják a jogot, hogy a beérkezõ pályázók száma és tartalma ismeretében az átvállalás mértékét csökkentsék. Utóbbi esetben, az Önkormányzat felhívására nyilatkozni kell a pályázónak, hogy a csökkentett támogatás esetében is fenntartják-e pályázatukat. Amennyiben tehát egy társasház az állami és az önkormányzati támogatást is igénybe kívánja venni, abban az esetben két lépcsõben kell pályáznia. Elsõ lépcsõben az önkormányzathoz ( kiírásáról a határozat alapján a polgármester gondoskodik a Városfejlesztési és Építéshatósági irodával történt egyeztetés után, a hatályos 40/2005 sz. rendelettel összhangban), majd ezt követõen pedig a kiíró minisztériumhoz (ÖTM), így a beruházás (legkedvezõbb esetben) akár a költségek 1/3-ából is megvalósítható a lakóközösségek számára.

Befektetés

A kötvénykibocsátásból származó pénzösszeg pályázati önrészként való felhasználásáig történõ befektetésének módjáról is határozatot hoztak a képviselõk. A döntés értelmében az összeg egy része banki betétbe történõ helyezés formájában (jelenleg a piacon levõ legmagasabb ajánlat szerint 8,25 %), míg másik része a banki betéthez képest magasabb hozamú (12-15 %) befektetési portfolió útján kamatozzon. Utóbbi esetben a befektetés nyílt végû, nincs lejárata, az Önkormányzat bármikor hozzájuthat a tõkéhez és a kamatokhoz is. További elõnye, hogy az alapkezelõk több portfoliót is kínálnak, így az önkormányzat pénzét mindig a legkedvezõbb portfolióba lehet befektetni. Ehhez azonban adott esetekben gyors döntésekre van szükség, melyre a Képviselõ-testület a polgármesterbõl, alpolgármesterekbõl, és a bizottsági elnökökbõl álló ad hoc bizottságot hatalmazta fel. A bizottság döntésének megfelelõen a polgármester lesz jogosult a befektetéseket eszközlõ megállapodások megkötésére az Önkormányzat nevében. A befektetések folyamán arra kell törekedni, hogy az éves költségvetésben meghatározott kamatbevételek teljesüljenek.
Kocsis István képviselõ kérdezett rá arra, hogy milyen arányban oszlik meg a két befektetési forma, kik az ajánlattevõk, és a befektetési portfolió az egyenlõ e a tõzsdei befektetéssel. Bebes István polgármester tájékoztatása szerint 385 mFt kerül banki lekötésre, míg 800 mFt lenne a befektetési portfolió. Dr. Stepics Anita jegyzõ tájékoztatta képviselõket arról, hogy a 4 helyrõl érkeztek befektetési ajánlatok (OTP, K&H, Raiffeisen, AVIVA). A befektetési portfolió pedig nem azonos a tõzsdei befektetéssel, nincs kockázata az önkormányzat számára. Köbli József képviselõ a befektetések eredményeirõl való nyilvános tájékoztatás fontosságát hangsúlyozta. Bebes István elmondta, hogy az ad hoc bizottság 3 havonta beszámol a testületnek a befektetésekrõl, melyrõl a sajtó képviselõi minden bizonnyal beszámolnak, illetve a Városi Televízióban az ülés megtekinthetõ. A testületi ülésekrõl készült beszámoló felkerül a város honlapjára is, mellette pedig az ülés jegyzõkönyve nyilvános, tehát széles körû a tájékoztatás.


Intézményi fûtéskorszerûsítés

Az Oktatási minisztérium által meghirdetett Szemünk Fénye – világítási és fûtéskorszerûsítési – Program keretében tervezi az önkormányzat az intézmények elavult fûtésrendszerének korszerûsítését. A program végrehajtására központosított közbeszerzési eljárás keretében a Caminus Zrt.-t választotta ki a Minisztérium. Az önkormányzat elmúlt évi (magas árak miatt) sikertelen közbeszerzési eljárása után kezdte meg a tárgyalásokat a Caminus ZRt-vel.
A korszerûsítés közel 40 %-os gázmennyiség megtakarítást eredményezhet, csökkentve ezzel a környezeti terhelést, s biztosíthatja a beruházás ellenértékének megfizetését is. Az önkormányzatot terhelõ költségek csökkentésére a Környezeti és Energia Operatív Program (KEOP) 5.2 Hatékony energiafelhasználás címmel meghirdetett pályázat kapcsán vissza nem térítendõ támogatásra lehet pályázatot benyújtani (a kivitelezõ által). A támogatás intenzitása fûtéskorszerûsítés esetén 14,5 %. A határozat értelmében a Caminus ZRt saját beruházásként végzi el a korszerû eszközök telepítését, melyet az Önkormányzat 10 éves idõtartamra bérletbe vesz és üzemeltet. Ez azonban csak akkor valósul meg, ha a cég által a KEOP 5.2 pályázati kiírásra benyújtott pályázat sikerrel szerepel.
A korszerûsítés érinti a város mindkét óvodáját, valamennyi általános iskoláját, a Zeneiskolát, a Szociális Szolgáltató és Információs Központot, az Idõsek Gondozási Központját, Gyermekkönyvtárat, és a Rázsó Imre Szakközépiskolát. Amennyiben a Kölcsey Ferenc Gimnázium önálló pályázata sikertelen, valamint a Mûvelõdési és Ifjúsági Központ új helyérõl döntés születik, szintén részesei lehetnek a programnak. A kazánok cseréjének, és egyéb beruházásoknak 2008 õszére meg kell valósulniuk, azzal a kitétellel, hogy a kazánok rekonstrukciója alatt is biztosítani kell a használati melegvizet.


2008. évi kulturális, sport és szociális támogatások

Az Oktatási, Kulturális és Sportbizottság február 18-ai ülésén tárgyalta meg az idei évre beérkezett kulturális és sport pályázatokat, és fogalmazta meg támogatási javaslatait. A 100 eFt alatti összegek bizottsági hatáskörben történtek elbírálásra a testületi döntés az e feletti támogatásokat érinti.
A kulturális területre 31 pályázat érkezett, az igényelt összeg pedig közel 15 mFt volt. A bizottság rendelkezésére 5,9 mFt volt, melybõl a kiemelt egyesületek 3,46 mFt összegben részesedtek, a további pályázatokra pedig 2,44 mFt került megítélésre.
A sport területén 46 támogatási kérelem érkezett közel 29,5 mFt összegre. A területre elkülönített összeg 9,9 mFt volt, melybõl a kiemelt egyesületek 4,55 mFt-tal részesültek, a további pályázók között pedig 3.905 eFt került felosztásra. Az intézményi sportfeladatokra 455 eFt, míg tartalékalapként 1.011 eFt lett elkülönítve.
Az Egészségügyi és Népjóléti Bizottság a szociális, és karitatív tevékenységi körbe tartozó, pályázati úton benyújtott támogatási kérelmeket 2008. február 26-i ülésén bírálja el. A támogatás mértékérõl – a Pályázati felhívásban meghatározott határidõig – 2008. március 31-ig tájékoztatja a testületet és a pályázókat.

Támogatottak listája letölthetõ itt:
Kultúra
Sport

Március 15.-ei ünnepség

Az Oktatási, Kulturális és Sportbizottság 2008. február 18-i ülésén foglalkozott a 2008. évi Március 15-i városi ünnep elõkészítésével.
Az ünnepség szervezését a Körmendi Kulturális Központ és Faludi Ferenc Könyvtár civil közösségek bevonásával végzi. Az elõzõ években nagy közönségsikert aratott megoldás szerint egy, a teljes teret betöltõ dramatikus játékra kerül sor, melyet koszorúzás követ.
Ünnepi beszéd elmondására Kovács Ferenc urat, a Vas Megyei Közgyûlés elnökét kéri fel Körmend város nevében Bebes István polgármester.



A tervezett program:


13.00 óra: játszóház, kokárdakészítés, vetélkedõ gyermekeknek, felnõtteknek a Színház elõcsarnokában
csákó és kokárdakészítés, rajzverseny – Tádé Klub, Könyvtár, BBÁ, Bóbita Bábcsoport

kb. 15.30 ünnepi mûsor a Fõtéren
a KASZT, a BBÁ, a Városi Fúvószenekar, és a Lovas Bandérium közremûködésével
Ünnepi beszéd – Kovács Ferenc, a Vas Megyei Közgyûlés elnöke
Koszorúzás

kb. 16.15 Sajtófotó kiállítás
Emléktollak átadása helyi újságíróknak – a Körmendi Kulturális Mûhely szervezésében


Óvodai, iskolai beíratási idõszak

Körmend Város Önkormányzata Oktatási, Kulturális és Sportbizottsága 2008. február 18-i ülésén, e tárgyban – átruházott hatáskörben – a következõ határozatot hozta:
Körmend Város Önkormányzata Oktatási, Kulturális és Sportbizottsága a 2008/2009-es nevelési év, tanév, jelentkezési, beíratási idõszakát 2008. április 23-24-25-ében határozza meg. Április 25-én és 26-án 800-tól 1700-ig, április 27-én 800-tól 1200-ig fogadják az intézmények a jelentkezõket, beiratkozókat. A fenntartó Körmendi Mikrotérségi Közoktatási Intézményfenntartó Társulás területén kívüli településekrõl az intézményvezetõk csak akkor vehetnek fel gyermekeket, tanulókat, ha hozzák magukkal települési önkormányzatuk nyilatkozatát arról, hogy az állami normatív támogatás és a tényleges intézmény-fenntartási költségek közötti különbözet 100 %-át megtérítik.



Röviden
A Dr. Batthyányné Coreth Mária Óvoda és Pedagógiai Szakszolgálat vezetõjének, valamint a Somogyi Béla Általános Iskola igazgatójának intézményvezetõi megbízása 2008. július 31-ével lejár, ezért a hatályos rendelkezések értelmében a Képviselõ-testület pályázatot ír ki a munkakörök betöltésére.
Elfogadták a képviselõk a Körmend Közbiztonságáért Közalapítvány, a Körmenden foglalkoztatottakért Közalapítvány, a Dr. Batthyány Strattmann László Közalapítvány, valamint a Körmend Múltja, Jelene, Jövõje Közalapítvány 2007. évi tevékenységérõl szóló beszámolót.
A geotermikus hõenergia kutatásáról és hasznosításának lehetõségérõl szóló együttmûködési megállapodást köt az önkormányzat a Pannonplast Polifin Vagyonkezelõ Kft.-vel. A kutatásokat a cég végzi saját költségén.