Ülésezett az önkormányzat

  nyomtatási kép
 
Tájékoztató Körmend Város Önkormányzatának 2007. november 29-ei ülésérõl.


Rendeletmódosítások
Az út és közmûfejlesztési hozzájárulás

A Képviselõ-testület augusztusi ülésén a képviselõk tájékoztatást kaptak arról, hogy az önkormányzati beruházásban megvalósuló út-és közmûépítés költségeirõl szóló rendelet további módosítása várható. Ennek oka az, hogy az Önkormányzat ez évben hozott döntése alapján azokat a lakosokat, akik tulajdonát képezõ ingatlan elõtt az Önkormányzat út, illetve közmûberuházást hajtott végre, közvetlenül levélben értesítettük arról, hogy a beruházásra tekintettel az Önkormányzat 7/2002. (V.01.) rendelete alapján út-és közmûépítési hozzájárulást kell fizetni.
Az értesítés több mint 300 család részére került kipostázásra. Az értesítések nyomán az érintett személyek közül 118-an befizették a hozzájárulás összegét, ez jó aránynak mondható. Ugyanakkor számosan olyan visszajelzéssel éltek, hogy befizetnék az összeget, de más eladósodásuk miatt - pl. banki lakáshitel stb. - az egyösszegben való megfizetést nem áll módjukban teljesíteni, de részletfizetés esetén eleget tudnának tenni a fizetési kötelezettségüknek.
Azokat, akik az értesítést követõen nem tettek észrevételt, a közigazgatási hatósági eljárásról szóló törvény szerinti módon, akár végrehajtási eljárás keretében kötelezi a Polgármesteri Hivatal a hozzájárulás összegének megfizetésére. Az önkéntes fizetés elmaradása olyan szempontból is kedvezõtlen a személyek számára, hogy ez esetben késedelmi kamat fizetése is esedékessé válik.
Mindezen túlmenõen a Polgármesteri Hivatal december 1-tõl utcákra lebontva, ütemezetten ellenõrizni fogja azt, hogy az ingatlanok tulajdonosai miképp gondoskodnak a szennyvíz elvezetésrõl. Ismert, hogy aki a meglévõ gerincvezetékre nem köt rá, az évente emelkedõ összegû talajterhelési díjat köteles fizetni, ennek megfizetését is ellenõrzi a Hivatal. Ezen túlmenõen aki nem köt rá a szennyvíz gerincvezetékre, annak az Önkormányzat rendelete alapján a Florasca Kft. közszolgáltató útján, szippantással kell a folyékony hulladékot elszállíttatni, és ennek tényét számlával köteles igazolni, ezt is ellenõrizni fogja a Hivatal. Mindennek a célja az, hogy ráébresszük a település polgárait a szennyvízhálózatra történõ rácsatlakozás szükségességére, mivel Körmend vízbázisa -a város természeti adottságai, lejtési viszonyai miatt - igen sérülékeny, és az utókor életminõsége múlik azon, hogy ezeket a lépéseket most megtesszük-e. A szabálytalan szennyvízelvezetés esetén az Önkormányzat korábbi döntése alapján bírság kiszabására kerül sor, emellett a hálózatra való rácsatlakozásra is kötelezhetõ az, aki szabálytalanul vezeti el a szennyvizet.
A rendelet módosítás most összefogja azokat a szabályozásokat, amelyekre egyrészt a gyakorlati tapasztalatok, másrészt a polgároktól érkezett visszajelzések, méltányolható igények miatt szükség van. A módosítás fõbb elemei:


A módosítás alapvetõ fogalmakat definiál (mi minõsül beruházással érintett ingatlannak, mi minõsül ingatlannak, lakásnak, beruházási költségnek),
A módosítás egyértelmûbben, a gyakorlatnak megfelelõen határozza meg a hozzájárulás mértékének számítási módját, alapját,
A módosítás az emberek igényeinek (teljesítõképességének) jobban megfelelõ módon határozza meg a hozzájárulás megfizetésének határidejét, a részletfizetési lehetõségeket, ezek idejét.

Körmend Város Önkormányzata Képviselõ-testülete határozatával felhatalmazást adott a polgármesternek arra, hogy a korábbi években, évtizedekben önkormányzati beruházásban kiépült víz-és szennyvíz-gerincvezetékek kapcsán megállapodásokat kössön az Önkormányzat nevében a beruházással érintett ingatlantulajdonosokkal.


Helyi személyszállítás
A városi buszközlekedés feladatát szerzõdés alapján Vasi Volán ZRt látja el, mely tartalmazza azt is, hogy a szolgáltató jogosult a díjemelés kezdeményezésére. A díjjavaslat kialakításakor figyelembe vették a jövõ évi várható költségnövekedéseket ( anyag, üzemanyag, bér, egyéb költségek ), illetve a korábbi idõszakban a tervezett és a valós infláció közötti különbséget, valamint az infrastruktúra megújításának szükségességét. Ennek alapján 10 %-os díjemelést tartanak indokoltnak. A képviselõtestület elfogadta a javaslatot, így január 1-tõl a vonaljegy ára 118 Ft, az összvonalas havi bérlet 3300 Ft, az összvonalas félhavi bérlet 2200 Ft, míg a tanulók és nyugdíjasok bérlete pedig 1085 Ft lesz.

Hulladékszállítás díja
A Zala-Depo Kft. díjjavaslatában is érezhetõ a cégeket érintõ általános inflációs adatokat meghaladó áremelkedések hatása. Ennek következtében 10 %-kal emelkedik a hulladékszállítás és ártalmatlanítás díja január 1-tõl, az alábbiak szerint ( +Áfa ).


Háztartásban élõk Minimálisan igénybe Egy háztartásra jutó
száma veendõ edényméret díj (Ft)
szállítás ártalmatlanítás össz.
1 fõ 80 l 88 40 128
2 fõ 80 l 135 61 196
3 fõ 120 l 170 76 246
4 fõ 120 l 195 88 283
5 fõ 240 l 210 94 304
6 fõ 240 l 219 99 318
7 fõ 240 l 228 102 330
8 fõ 240 l 232 104 336
A díjakra felszámítandó a mindenkori ÁFA összege. A 240 literes  hulladéktárolót használó, de 5 főnél kisebb háztartás az 5 főre  megállapított díjat fizeti. A 9 fős és annál nagyobb létszámú  háztartások esetében az igénybe veendő minimális szolgáltatások a 8 fős  háztartásokra vonatkozó és még a fenti táblázatban foglaltak, a  háztartásban élők száma szerint.


2006-ban lomtalanításból 200.600 kg hulladékot, 2007-ben 173.560 kg. hulladékot szállított el a társaság. 2008-ban 1,1 mFt + Áfa összeget fordít a város a lomtalanításra. 2006-ban 979.180 kg, 2007-ben 818.265 kg biohulladék elszállítása történt meg. Kevert települési hulladékból 2006-ban 1.899.580 kg, 2007-ben 1.862.180 kg keletkezett a Kft. nyilvántartása szerint.

Települési folyékony hulladék elszállításának és ártalmatlanításának díja
A folyékony hulladék elszállítását és ártalmatlanítását a Florasca Környezetgazdálkodási Kft. végzi, melynek díjjavaslatait a képviselõ-testület elfogadta. Ennek alapján január 1-tõl a lakossági díjak 4 %-kal bruttó 1200 Ft/m3-re nõnek, míg a közületi díjak 2,2 %-kal bruttó 1800 Ft/m3-re emelkednek.

2008. évi étkezési nyersanyagnormák és térítési díjak
A következõ évre 10-11 %-os emelést javasol a szolgáltató ( SODEXHO Magyarország Kft ) a nyersanyagnormák esetében. Ajánlatához mellékelte a 2006 és 2007 augusztusi árlistákat, mely szerint a hús és pékáruk, valamint a tejtermékek esetében 13-18 %-os áremelkedés volt egy év alatt. A nyersanyagnormára 89 % rezsiköltség van még rászámítva a szerzõdés szerint. A gyermekek és tanulók részére csak a nyersanyagnormát, illetve annak 50 %-át kell fizetni, az óvodák és általános iskolák alsó tagozatában pedig - jogszabály alapján - vannak ingyenesen étkezõk is. A rezsiköltséget egy részét normatív finanszírozás fedezi, másik részét pedig egyéb bevételekbõl biztosítja az önkormányzat. 2008-ban a felnõttek ebédjének nyersanyagnormáját 272 Ft/nap, míg a szociális ebéd nyersanyagnormáját 260 Ft/nap összegben határozta meg a képviselõ-testület. A gyermekek napközbeni ellátásának térítési díjai a bölcsõdében és az óvodákban 312 Ft/nap, az általános iskolákban a napközbeni háromszori étkezés 324 Ft, ebéd esetén 192 Ft naponta. A Középiskolai kollégium esetén 640 Ft, míg a középiskolai ebéd esetén 272 Ft a napi térítési díj összege január 1-étõl.

2008. évi költségvetési koncepció
A koncepció tárgyalása elõtt a Képviselõ-testület megismerte a költségvetés ¾ éves teljesítésérõl szóló adatokat, melybõl kiderült, hogy a bevételi és kiadási elõirányzatok a tervezettnek megfelelõen alakulnak. Az intézmények gazdálkodási fegyelmén jelentõs mértékben javított a GAMESZ, a Pénzügyi Bizottság és a Pénzügyi Iroda által gyakorolt fokozottabb ellenõrzés.
A mûködési bevételek oldalán elmaradás a vagyonértékesítések alacsonyabb mértékébõl adódó Áfa bevételek miatt tapasztalható, ugyanakkor a központosított elõirányzatok tekintetében jelentõs többlet mutatkozik a 13. havi illetmények e jogcímen történt félévtõl történõ kifizetései, illetve a létszámcsökkentések kapcsán történt visszaigénylések miatt. Az iparûzési adóbevételeknél a World Proteins gyárának leégése okozott bevételkiesést. Az SZJA átengedésbõl, gépjármûadóból származó adóbevételek a tervek szerint alakultak.
A felhalmozási bevételek között a vagyonértékesítésbõl származó bevételek elmaradtak a tervezettõl, melynek okaival korábbi ülésén foglalkozott a testület. A felhalmozási kiadások is alacsonyabbak a tervezettnél, több fejlesztés áthúzódik a 2008-as évre is.

A város jövõ évi költségvetési koncepciójának kialakítását több - a kormány által kialakítandó költségvetésbõl fakadó - bizonytalansági tényezõ befolyásolta. A koncepció 2.884.856 eFt bevétellel és ugyanannyi kiadással számol.
A 2008. évi költségvetési koncepció kialakításakor ismételten láthatók a kötvénykibocsátásból fakadó kedvezõ hatások. A kedvezõtlen kamatozású hitelek kiváltásra kerülnek, nem lesz szükség mûködési hitelre, így annak kamatterhei sem terhelik a város költségvetését A fennmaradó összeg kedvezõ kamatozású lekötése pedig több bevételt hoz, mint a kötvénykamatra kifizetendõ összeg. További bevétel növekedést eredményez az intézményfenntartói társulás mûködése okán járó központi kiegészítõ támogatások összege, melyek igénybevételénél nagyon fontos a jogszabályi feltételeknek megfelelõ feladatellátás. A dologi kiadások tekintetében számolni kellett a közüzemi díjak jelentõs mértékû áremelkedésével is.
Bebes István szerint óvatos tervezésre törekedtek a koncepcióban, szemben a kormány által megfogalmazott elvárásokkal ( pl. az iparûzési adó 20-25 %-os bõvülése helyett csak 10 %-al számoltak a bevételeknél). A személyi kiadások terén sem lezárt a helyzet, hisz még folynak az érdekegyeztetõ tárgyalások, aminek eredménye esetlegesen növelheti a mûködési kiadásokat. A felhalmozások tartalmazzák az idei évbõl áthúzódó beruházásokat, ill. az EU-s pályázatokhoz szükséges önerõre is forrásokat biztosít. Folytatódnak a szennyvízcsatorna fejlesztések, út és járdafelújítások, pályázatok segítségével pedig intézményi felújításokra és korszerûsítésekre is sor kerül.
Bán Miklós képviselõ érdeklõdött arról, hogy tervezi-e az Önkormányzat a kormány által az önkormányzatok számára bevételi lehetõséget biztosító új adók kivetését. Bebes István válaszában kifejtette, hogy semmilyen új adónem bevezetését nem tervezi az Önkormányzat, ilyenre csak akkor kerülhetne sor, ha a kormány lényegesen szûkíti az önkormányzatok normatív finanszírozását. Köbli József képviselõ szerint nehéz év elõtt áll a város, melyhez társul egy kötvény-kibocsátási ügymenet is, ehhez képest szerinte vékony lábakon áll a koncepció. Arról is érdeklõdött, hogy miért tervez a koncepció magasabb iparûzési adó bevétellel, illetve miért magas a tartalékkeret (35 mFt, szemben az elõzõ évi 20,5 mFt-tal).
Bebes István válaszában kitért arra, hogy a több esetben csak a kötvénykibocsátás terheivel foglalkoznak egyesek, arról pedig nem beszélnek, hogy a kedvezõtlen hitelek visszafizetésével megszûnnek azok éves kamatterhei, továbbá a kötvénykibocsátásból fennmaradó jelentõs összeg magas kamatbevételt hoz a városnak. Ennél azonban még fontosabb, hogy a pályázatok önrészeként a kötvényekbõl származó bevételekkel tudja megvalósítani azokat a fejlesztéseket az önkormányzat, amelyek mozgásban tartják a várost, további bevételeket hoznak, s újabb fejlesztések alapját teremtik meg. Az iparûzési adó tekintetében pedig épphogy elõrelátóan terveztek, mert úgy véli nem reálisak a kormány korábban ismertetett elvárásai e tekintetben. A város cégeinek fejlõdése, bõvülése kellõ alapot szolgáltathat egy 10 %-os bevétel-növekedéshez. A tartalékkeretre kitérve pedig visszautalt a bizonytalanságokra, valószínûsítve, hogy az ország költségvetési törvénye fog még meglepetéseket tartogatni az önkormányzatok számára. Ez indokolja a magasabb tartalékkeretet.

A Bizottsági véleményeket követõen a Képviselõ-testület 10 igen 1 nem és 6 tartózkodás mellett fogadta el költségvetés ¾ éves teljesítésérõl szóló beszámolót, és a 2008. évi költségvetési koncepciót.


Beszámolók
Közbeszerzések

A Képviselõ-testület 145/2007. (VI. 21.) számú határozata értelmében az Önkormányzat bonyolítói szerzõdést kötött a Vas Megyei Beruházási Zrt-vel az Ifjúság és a Nefelejcs utcák burkolatának felújítására, valamint az ipari út csapadékvíz elvezetésének kiépítésére, illetve az "A" jelû út szélesítésére vonatkozóan. A szerzõdés értelmében a bonyolító feladata a közbeszerzési eljárás elõkészítése, lefolytatása és a döntéshozatal, illetve a bonyolító végzi a kivitelezés során szükséges mûszaki ellenõri tevékenységet is.
Ennek megfelelõen a VASBER Zrt. 3 közbeszerzési eljárást folytatott le. Mindhárom esetben egyszerû közbeszerzési eljárásra került sor, és a legalacsonyabb összegû ellenszolgáltatás volt a bírálati szempont.
A bonyolító az Ifjúság és Nefelejcs utcák burkolatának felújítása tárgyában a Magyar Közút Kht-t; míg a másik két eljárásban a BIT-ÉP Építõipari és Kereskedelmi Bt-t javasolta nyertes ajánlattevõnek.
A Közbeszerzési Bizottság 2007. november 19-i ülésén megerõsítette, jóváhagyta a Vas Megyei Beruházási Zrt. által lefolytatott 3 közbeszerzési eljárást és azok eredményét.


A Képviselõ-testület elfogadta a polgármesterre és az Egészségügyi és Népjóléti Bizottságra átruházott hatáskörökrõl szóló beszámolót is. (A beszámolót >>>itt<<< olvashatja)

Zeneiskolai beszámoló<<< letölthetõ
Az Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság 2007. november 19-i ülésén - az írásos anyag ismeretében - hallgatta meg Sabáli László igazgató úr beszámolóját a Körmendi Zeneiskola munkájáról, mûködésérõl. (A képviselõ-testület két évvel ezelõtt hallhatott intézményvezetõi beszámolót a Zeneiskola tevékenységérõl.)

A bizottsági ülésen az igazgató úr a következõkrõl szólt részletesen:
A Körmendi Zeneiskola rendelkezik azokkal a tárgyi, személyi feltételekkel, melyek elengedhetetlenül szükséges a zenetanításhoz. Az intézményben színvonalas, eredményes mûvészetoktatás folyik. Errõl árulkodnak évekre visszamenõen az intézmény dokumentumai, és - nem utolsósorban - a tanulók elért eredményei. A tanulólétszám az elmúlt években csökkent, e csökkenés okai között azonban összetett problémák húzódnak meg. Pl. A demográfiai hatások nem kerülik el a mûvészetoktatási intézményeket sem. A szülõk egyre nehezebben engedik el gyermekeiket hazulról a késõ délutáni, koraesti órákban. A közlekedés sem kedvez a bejáró tanulók esetében.
Az intézmény gazdálkodásával kapcsolatban elmondta, hogy a 2005. és 2007. közötti idõszakban tapasztalható hullámzás nem a tervszerûség hiányának, hanem központi költségvetési intézkedések végrehajtásának következménye. A dologi kiadások tartalmazzák az eszközfejlesztésre fordítható összeget is. Mivel ez 2007-ben csökkent, értelemszerûen csökkent a teljes dologi kiadás kerete is. A bevételek terén jelentõs emelkedést tapasztalhatunk. Ennek oka, hogy megváltozott a közoktatási törvény térítési díj meghatározásáról szóló fejezete.
Az alapfokú mûvészetoktatás területén jelenleg egy, az egész országra kiterjedõ minõsítési eljárás folyik. Ennek keretében, a közoktatás területén a mûvészetoktatási intézményekben vizsgálják a képesítési feltételek teljesülését (is). Az "elõminõsítési eljárás"-t követõen az intézmény intézkedési tervet készített a nem megfelelõ végzettséggel tanító pedagógusok feladatainak további ellátására. Sajnos a gitár oktatás megvalósítására egyelõre nem sikerült megfelelõ végzettségû szakembert találni.
A zeneiskola épülete felújításra, de legalább is jelentõs karbantartásra szorul. A lábazat elválik a faltól, a termek padlóburkolata felfeslik, egyes esetekben balesetveszélyes. A tetõ beázik.
Összefoglalóan a következõket állapította meg a bizottság:
A zeneiskola mûködésének keretei biztosítottak, kiegyensúlyozottak. A kialakult tanszaki rendszer megtartható. A Városi Fúvószenekarral alakuló jó kapcsolat, a hangszerek átadása az együttes számára, jó hatással lehet annak fejlõdésére. Az intézmény dolgozói, és annak vezetõje megértéssel viszonyult az elmúlt években a központi intézkedésekbõl adódó önkormányzati döntésékhez. A szakmai eredmények jó ajánlólevelet adhatnak, motivációt jelenthetnek a zene iránt érdeklõdõ újabb tanulóknak, és szüleiknek. A fenntartó által kialakítandó felújítási terv lehetõséget nyújthat az intézmény jelenlegi problémáinak megoldására.
Az Oktatási, Kulturális és Sportbizottság a Körmendi Zeneiskola mûködésérõl szóló intézményvezetõi beszámolót elfogadta. Sabáli László igazgató úr a testületi ülésen szóban is ismertette, s röviden kiegészítette beszámolóját, melyben elhangzott, hogy a Zeneiskola kiváló minõsítést kapott a minõsítési eljárás során. A képviselõ-testület az igazgató úr munkáját megköszönve egyhangúlag fogadta el beszámolóját.

Haszonbérleti díjak
Nyolc éve tárgyalta utoljára a képviselõ-testület az önkormányzati tulajdonban levõ ingatlanok haszonbérbe adása esetén fizetendõ haszonbért. A díjak megállapításakor a képviselõk figyelembe vették, hogy a bérlõk gondoskodnak a földterületek megmûvelésének kötelezettségérõl, ugyanakkor viszont a 3000 m2-nél nagyobb földek megmûvelése esetén földalapú támogatásban részesülhetnek. Ennek alapján, és tájékozódva az irányadó haszonbérek mértékérõl ( 500-tól 1000 Ft-ig aranykoronánként ), 600 Ft/AK/év összegû bérleti díjat határozott meg a testület a szántó, gyep, rét mûvelési ágú ingatlanok, valamint a zártkerti ingatlanok esetén. Egyes beépítetlen ingatlan megnevezésû területeket is megmûvelnek, melyek esetében - mezõgazdasági mûvelés esetén - 5 Ft/ m2 bérleti díjat állapítottak meg.
A haszonbérleti szerzõdéseket a testület felhatalmazása alapján a Körmendi Vagyongazdálkodási és Ingatlanhasznosítási Kft köti meg a 2007. szeptember 1-tõl 2008. október 31-ig terjedõ gazdasági évre, s gyakorolja a bérbeadói jogokat. A bérleti díjakat egy összegben a szerzõdéskötéskor kell kifizetni. A Kft köteles a bérbe adott területekrõl nyilvántartást vezetni, és azt az éves díjjavaslatokkal együtt minden év augusztus 31-ig beterjeszteni a képviselõ-testület elé.
A döntéssel nem érintett ingatlanok bérleti díját a Kft. elõterjesztése alapján a Pénzügyi Bizottság jogosult megállapítani.

Vételi ajánlat
Körmend 980 ezer Ft névértékû részvénycsomaggal rendelkezik az Észak-dunántúli MÉH Zrt.-ben, ami 0,29 %-os tulajdonosi résznek felel meg. A ZRt többségi tulajdonosa a Horváth R+K Kft jelezte az önkormányzat felé, hogy a cég alaptõke emelésére készül, s egyben felajánlják az önkormányzat tulajdonában levõ részvények megvásárlását a névérték 70 %-án. A cég 2001 és 2004 között átlagosan 221 ezer forint osztalékot fizetett, 2005 óta azonban osztalék kifizetésére nem került sor. Az elmúlt idõszakban két esetben értékesítette az önkormányzat gazdasági társaságokban alacsony tulajdoni hányadú részesedését (Tüzépker ZRt, Ferrosüt Kft), de ez mindkét esetben névértéken történt meg. Bebes István polgármester tájékoztatta a testületet, hogy tárgyalt az ajánlattevõ cég tulajdonosával, melynek eredményeként a részvények névértékének 100 %-án történõ megvásárlására módosult ajánlatuk. A képviselõ-testület felhatalmazta a megállapodás megkötésére polgármestert.

Víz és csatornadíjak
Korábbi döntése alapján a Képviselõ-testületnek az önkormányzati tulajdoni részû gazdasági társaságok esetén azok közgyûlése elõtt állást kell foglalni annak napirendi pontjairól. A Vasivíz ZRt esetében november 30-án kerül sor közgyûlésre, melyen a tulajdonos önkormányzatok meghatározzák a következõ évi víz- és csatornadíjakat is.
A Vasivíz ZRt Igazgatóságának az árjavaslata kialakításakor több tényezõre is tekintettel kellett lennie. Ezek közé tartozik a következõ évben várható közületeket terhelõ 30-50 közötti villamos energia áremelés, nagy fogyasztók megszûnése ( Pl. Körmenden a World Proteins ), az utóbbi években tapasztalható takarékosabb vízfogyasztás, ill. egyes helyeken saját kutak fúrása. Mindez erõsen befolyásolja a társaság árbevételét, melynek tevékenysége - a tulajdonos önkormányzatok döntése értelmében - elsõsorban a szolgáltatás biztosítására és a vagyon megõrzésére irányul, csak kismértékû nyereséggel számolnak az éves tervekben. A vízszolgáltatás esetében az alapdíjak a javaslat szerint nem változnak, míg a fogyasztásarányos vízdíjak a lakosság esetében 207 Ft/m3 + Áfa, nem lakossági fogyasztók esetében 248 Ft/m3 + Áfa összegre változnának. A csatornadíj-javaslatok továbbra is szennyvízrendszerenként egyedi kétáras díjszabással lettek megállapítva, mely a lakossági díjak esetében 10,6 %-os (343 Ft/m3 + Áfa), nem lakossági fogyasztók esetében 13,2 %-os díjnövekedést (412 Ft/m3 + Áfa) eredményeznek Körmenden. Gondot okoz, hogy bár növekszik a csatornabekötések száma, a számlázott elvezetett vízmennyiség csökken, ezzel párhuzamosan viszont nõ a szennyezettségi foka. Ez hosszú távon a karbantartási költségek növekedéséhez, gyorsabb amortizációhoz vezethet. A képviselõk a díjjavaslatot elfogadták, s felhatalmazták a polgármestert a Vasivíz Zrt közgyûlésén szereplõ egyéb napirendi pontok elfogadására is (alapszabály módosítás, Felügyelõ Bizottság Ügyrendjének módosítása, I-III. negyedéves gazdálkodásról szóló beszámoló, Igazgatósági tag megválasztása).

Pályázat a Csónakkikötõ fejlesztésére
A Nyugat-dunántúli Operatív Program keretében meghirdetett "a Régió történelmi és kulturális örökségének fenntartható hasznosítása és természeti értékeken alapuló aktív turisztikai programok fejlesztése" címû pályázaton a Rába-parti Fórum Egyesület decemberben indulni kíván a csónakkikötõ fejlesztése érdekében. Jelenleg az Egyesület mûködteti a csónakkikötõt, a pályázaton való induláshoz azonban szükséges a tulajdonos önkormányzat hozzájárulása is. A képviselõ-testület a pályázat fõbb tartalmi elemeit megismerve a tulajdonosi hozzájárulást megadta, ám rögzítette határozatában azt is, hogy legkésõbb a pályázat végsõ elbírálásáig megállapodást kell kötni az Egyesülettel a költségek elszámolásáról, tulajdon- és felelõsségi viszonyokról. A megállapodásnak tartalmaznia kell azt, hogy nyertes pályázat esetén a ráépítések nem keletkeztetnek tulajdonjogot. A megállapodás megkötésére a Pénzügyi Bizottság véleményének ismeretében felhatalmazták a polgármestert. A pályázat benyújtásához szükséges az is, hogy a kezelõi jogot a pályázati program megvalósulását követõ 5 évig birtokolhassa a pályázó, melyet határozatukban szintén biztosítottak a képviselõk.
Az eredeti megállapodás szerint - függetlenül a pályázattól - a kezelõi jogot 1+4 évre biztosította a testület az egyesületnek. A tapasztalatok alapján - a szerzõdésben foglaltak szerint - a következõ 4 évben is az egyesület mûködtetheti funkciójának megfelelõen a létesítményt.

Karácsonyi Vásár
Az Euromédia Marketing Kft., a Városgondnokság és a Faludi Ferenc Kulturális Központ szervezésében "Körmendi Advent 2007" elnevezésû rendezvényre kerül sor a Vida J. utcában december 17 és 23 között. A testület már októberi ülésén foglalkozott a rendezvény tervezetével, de nem ismerte annak az Önkormányzatot ( vagy intézményeit ) terhelõ költségeket. A karácsonyi vásár idején az önkormányzat 6 pavilonja mellett további 4 pavilon kerül felállításra, melyek kihelyezése és bontása, akárcsak a felállítandó színpadé a Városgondnokság feladata lesz. A pavilonok díszítését és a terület tisztántartását szintén a Városgondnokság munkatársai végzik. A Faludi Ferenc Kulturális Központ segédkezik a mûsorszervezésben, s biztosítja a hangosítást (nagy koncertek kivételével) a színpadon, s a rendezvények kivételével folyamatos halk zenét szolgáltat a sétálóutcában. Az önkormányzat biztosítja a kizárólagos jogot a közterület ingyenes használatára a szervezõk részére, áramszolgáltatást (170 eFt), nyomdai munkák elvégzését (20eFt), valamint hozzájárulást a jogdíjak költségéhez (60 eFt). Minderre összességében 250 eFt-ot biztosítottak a képviselõk

Rádióadás Körmenden
Az ORTT döntése értelmében a Körmend 99,8 MHz frekvencia helyi rádiós mûsorszolgáltatási jogát a Kép-Quartett Mûsorkészítõ és Szolgáltató Bt. nyerte el, melynek mûsorszolgáltatási szabályzatát is elfogadta, s közmûsor-szolgáltatóvá nyilvánította. A rádió Rádió 8 Körmend néven kíván mûködni, s a névhasználat miatt fordult az önkormányzathoz.
A rádió Körmenden készíti mûsorait, innen történik a sugárzás is. A helyi hírekre épülõ hírmûsorok és magazinok mellett regionális információkat is közvetíteni kívánnak. Napi 24 órás adással, az éjszakai órák nélküli adások esetén 62 %-ban közszolgálati mûsorokat közvetve tervezik mûködésüket. Az éjszakai adásidõben többnyire ismétlések kerülnének sorra.
A városok neve nem védett, ezért a Képviselõ-testület hozzájárulása sem lett volna szükséges a rádió névválasztásához, de gesztusértékûnek tekintették a képviselõk, s így határozatban hagyták jóvá, hogy a rádió elnevezésében szerepeljen a város neve.